آفتاب

ضرورت تقویت ارتباط بیشتر مسئولان اقتصادی با دانشگاه‌ها برای رفع مشکلات جامعه

ضرورت تقویت ارتباط بیشتر مسئولان اقتصادی با دانشگاه‌ها برای رفع مشکلات جامعه

رییس دانشگاه تهران تقویت ارتباط بیشتر مسئولان اقتصادی با دانشگاه‌ها را بهترین راهکار برون‌رفت از مشکلات فعلی دانست و گفت: باید از تجارب و دانش دانشگاه‌ها برای رفع چالش‌ها استفاده کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر محمود نیلی احمدآبادی در نشست هم‌اندیشی رؤسای دانشگاه‌های سطح یک با معاون اول رئیس جمهور بر تقویت تعامل دستگاه‌ها با یکدیگر و استفاده از تجارب دانشگاهی برای حل و فصل موضوعات پیش رو تاکید کرد و همکاری بیشتر دستگاه‌های حاکمیتی را با نهادهای علمی خواستار شد.

وی در ادامه ارائه راهکار از سوی دانشگاه‌ها را منوط به در اختیار داشتن اطلاعات دقیق از مسائل و مشکلات پیش روی دولت دانست و گفت: در صورت ارتباط بیشتر مسئولان اقتصادی با دانشگاهیان می‌توان برای برون‌رفت از مسائل موجود به راه‌حل‌های اجرایی رسید.

در ادامه این جلسه، دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور با تأکید بر ضرورت ایجاد ساز و کارهای لازم برای ارتباط وثیق و نظام‌مند میان دولت با نخبگان و مردم، گفت: رسالت امروز همه مسئولان اجرایی، دانشگاهیان و نخبگان و مردم همراهی و همکاری برای عبور موفق کشور از شرایط خطیر کنونی است.

وی افزود: امروز مردم و به‌ویژه نسل جوان نسبت به آینده نگرانی‌هایی دارند و تلاش ما باید بر محوریت رفع نگرانی مردم و ایجاد امید و نشاط در جامعه متمرکز شود؛ زیرا در فضای بی اعتمادی و ناامیدی نسبت به آینده هر نوع سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی برای کشور با مشکل مواجه می‌شود.

دکتر جهانگیری اضافه کرد: در شرایط حساس کنونی باید به سمتی حرکت کنیم که نخبگان، دانشگاهیان و دانشگاه‌ها بتوانند نقش واقعی خود را در کشور ایفا کنند و به کانون حل و فصل مشکلات و مسائل کشور تبدیل شوند.

در این دیدار، رؤسای دانشگاه‌های صنعتی شریف، علم و صنعت ایران، خواجه نصیرالدین طوسی، شهید بهشتی، علامه طباطبایی، امیرکبیر، تربیت مدرس، صنعتی اصفهان، شیراز، تبریز و اصفهان نیز در سخنانی با تأکید بر اینکه ظرفیت‌های بزرگی در دانشگاه‌های کشور برای برون‌رفت از مشکلات وجود دارد، آمادگی خود را برای همراهی با دولت و ارائه پیشنهادات راهگشا به منظور حل بحران‌های فعلی اعلام کردند.

تأکید بر قانونگرایی، ضرورت جلب اعتماد مردم و نمایش همبستگی دستگاه‌ها و قوای سه‌گانه، روشنگری درباره ابعاد تحریم‌ها و ظرفیت‌های کشور، استفاده از توانمندی اساتید و دانشجویان برای ترسیم چشم‌انداز روشن نسبت به آینده کشور با توجه به واقعیت‌ها، برخورد با مفسدان اقتصادی، چگونگی ایجاد ارتباط نظام‌مند میان مسئولان و نخبگان و همکاری برای تزریق امید و اعتماد به جامعه از مهمترین مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، در این جلسه مقرر شد رؤسای دانشگاه‌های حاضر طی جلسه‌ای ساز و کار ایجاد ارتباط نظام‌مند دولت با نخبگان و دانشگاه‌ها را با محوریت دکتر رضا فرجی دانا مشاور رئیس جمهور تعیین و به دولت پیشنهاد کنند.

انتهای پیام

کد N1932869

وبگردی