آفتاب
عضو ارشد ائتلاف فتح تأکید کرد:

اظهارات وزارت خارجه آمریکا دخالت در سیاست خارجه عراق است

اظهارات وزارت خارجه آمریکا دخالت در سیاست خارجه عراق است

یکی از رهبران ائتلاف فتح عراق تأکید کرد که تهدیدهای وزارت خارجه آمریکا در واکنش به عدم پایبندی بغداد به تحریم های آمریکا علیه ایران، دخالت در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی عراق است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الغد پرس، «عامر الفایز» یکی از رهبران ائتلاف فتح عراق تهدیدهای اخیر وزارت خارجه آمریکا علیه بغداد را غیرقابل قبول دانست.

اخیرا و در پی عقب نشینی «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق از اظهارات پیشین خود در خصوص تعهد عراق به تحریم های آمریکا علیه ایران و تأکید بر اینکه عراق تنها در معاملات تجاری خود با ایران از دلار استفاده نخواهد کرد و به این تحریم ها پایبند نخواهد بود، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که اگر عراق به تحریم ها علیه ایران پایبند نباشد خود هدف تحریم قرار خواهد گرفت.

الفایز در پاسخ به این تهدیدها گفت که واکنش آمریکا به تصمیم عراق، دخالت در سیاست های خارجه و سیاست های اقتصادی عراق است و واشنگتن از ضعف فعلی دولت در عراق سوء استفاده می کند.

وی از دولت عراق هم خواست که در حال حاضر تعادل میان رابطه با ایران و عراق را حفظ کند و هیأتی به آمریکا اعزام کرده و واشنگتن را قانع کند که عراق نیاز دارد روابط خود را با تهران حفظ کند.

کد N1932821

وبگردی