آفتاب

سالی سه میلیون یورو برای حمایت از "فُک‌"ها/نقش فک خزری بر کشتی‌های کشتیرانی ایران

سالی سه میلیون یورو برای حمایت از "فُک‌"ها/نقش فک خزری بر  کشتی‌های کشتیرانی ایران

رئیس مرکز تحقیقات و درمانی فک هلند گفت: سالانه سه میلیون یورو برای حفاظت از فک از سوی دوستداران این گونه ارزشمند در دنیا کمک می‌شود و این مبلغ صرف آموزش به نجات و حفاظت از فک‌ها می‌شود.

به گزارش ایسنا، "لنی هارت"، امروز در همایش "صیانت از زیستمندان دریای خزر" گفت: فک خزری از گونه‌های ارزشمند در جهان است. خیلی خوشحالم  به مردمی کمک می‌کنم که به جد در فکر حمایت از فک خزری هستند.

رئیس مرکز تحقیقات و درمانی فک هلند تصریح کرد: فلسفه کاری این است که نجات و حفاظت از فک خزری با اهالی بومی و مردم باشد و باید بر این امر تمرکز کنیم.

هارت با بیان اینکه بدون کمک اهالی نجات فک خزری بی‌فایده است، خاطرنشان کرد: باید ماهیگیران به عنوان دوست در کنار ما باشند تا در پیشبرد اهدافمان سریعتر حرکت کنیم.

وی افزود: ایران در حمایت از فک خزری قدمهای موثری برداشته است. هدف ما دفاع و حمایت از خزر و گونه‌های ارزشمندش است[span dir='LTR'].

هارت با تاکید بر اینکه کشورهای حاشیه خزر در جلوگیری از کشته شدن فک خزری باید هماهنگ باشند، تصریح کرد: به بچه‌ها و دانش‌آموزان بیاموزیم که حفاظت از فک خزری کاری ضروری است . 

این بانوی فعال محیط زیستی از کشور هلند گفت: در حمایت از فک خزری ایران را به عنوان کشور الگو در نظر گرفتیم. خوشحالیم که ایران را انتخاب کردیم. می‌دانیم که آموزش‌ها موثر خواهند بود. علاوه بر ایران در روسیه و قزافستان آموزش‌های عملی و تئوری خواهیم داشت.

هارت با بیان اینکه همه دنیا در حفاظت از فک خزری مسئول هستند، افزود: منقش شدن کشتی‌های کشتیرانی خزر به تصویر فک خزری اتفاقی ارزشمند است. این کشتیرانی، سفیر حفاظت از  فک خزری است.

وی اظهار کرد: فک، چهره زیبا و سمبل سلامت دریای خزر است. توجه به فک بهانه‌ای مهم برای توجه دنیا به دریای کاسپین است.

رئیس مرکز تحقیقات و درمانی فوک هلند تصریح کرد: گروه مختلفی از کشورهای دیگر مخالف هستند که این کارها در ایران انجام شود، اما ما به کار خود ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام
کد N1932811

وبگردی