آفتاب
وجدان هایی که به حراج گذاشته می شوند

رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور

رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور

در این مطلب به تجربه رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه موسسه کنکور اشاره شده است.

برنا: همانگونه که در کلیپ تبلیغاتی زیر مشاهده می کنید، لرزش شدید صدای رتبه نخست رشته تجربی در کنکور سراسری 97 هنگام تبلیغ برای یک گروه زیست شناسی که تست های غلط آزمون هایش مشکلات زیادی را برای دانش آموزان این مؤسسه در آزمون سراسری امسال ایجاد کرده بود، به روشنی از بازار بی هرج و مرج کنکور سخن می گوید. بازاری که هیچ نظارتی بر روی آن نیست.




اما ماجرای امیررضا براتی رتبه نخست تجربی در آزمون سراسری 97 فقط به تبلیغ این گروه زیست شناسی ختم نمی شود. او اینروزها در تبلیغات دو ناشر کتابهای کنکورکه برگزار کنندگان آزمون های آزمایشی نیز هستند حضوری پررنگ دارد و در هر دو تبلیغ نیز اظهار می دارد که کتابهای کنکور این دو ناشر را مطالعه کرده و در آزمون های هردوی آنها شرکت کرده است.نکته قابل تأملی که کارشناسان آموزشی و رتبه های برتر کنکور سالهای گذشته آنرا نمی پذیرند.

در زیر تصویر براتی را در جشن تجلیل از رتبه های زیر 10 کنکور سراسری قلم چی می بینید.این همان رتبه برتری است که اینروزها در تبلیغات تلویزیونی گاج نیز حضوری پررنگ دارد.




به راستی آیا قرار است، دانش آموزان کنکوری با طناب کسانی به داخل چاه بیفتند که وجدان هایشان را به حراج گذاشته اند.

احمدیان از فعالان عرصه آموزش در این باره گفت: سالهاست که گمراه کردن دانش آموزان آنهم با اجرای چنین شوهای تبلیغاتی مضحکی منسوخ شده است.

امروزه دانش آموزان کنکوری و خانواده هایشان بخوبی می دانند که استفاده ابزاری از رتبه های برتر کنکور صرفا جنبه تبلیغاتی دارد وگرنه مگر می شود کسی با شرکت در آزمون آزمایشی و یا مطالعه چند کتاب کنکور رتبه تک رقمی یا دو رقمی آزمون سراسری شود. اکنون وقت آن رسیده است که دستگاههای نظارتی بطور جدی وارد عمل شده و با این روشهای تبلیغاتی فریبنده برخورد کنند.


رتبه نخست رشته تجربی در سالهای اخیر نیز گفت: رقابت در رشته تجربی بسیار سخت است و امکان ندارد کسی صرفا با شرکت در آزمون های آزمایشی و بدون داشتن یک مشاور تحصیلی حرفه ای و مجموعه ای از بهترین دبیران کنکور موفق به کسب چنین رتبه هایی بشود. ضمن اینکه اساسا رتبه های برتر کنکور هیچگاه از علل اصلی موفقیت های خود سخن نمی گویند. من هم از سال دوم دبیرستان هم مشاور تحصیلی داشتم و هم چند دبیر خصوصی اما بجز خانواده ام کسی از این ماجرا مطلع نبود.

این رتبه برتر در انتها گفت: من نیز در اثر بی تجربگی و غرور جوانی در برنامه های تبلیغاتی چند مؤسسه کنکور و از جمله همین گروه زیست شناسی شرکت کرده بودم که بعدها دوستانم گفتند تو باعث شدی تا ما با انتخاب این مؤسسه بیش از 15 تست زیست شناسی کنکور سراسری را در اثر اشتباهات علمی این سایت به غلط پاسخ دهیم.

باید اعتراف کنم که حضور من در برنامه های تبلیغاتی چنین مؤسساتی که واقعا هیچ نقشی در کسب رتبه اولی من نداشتند باعث گمراه شدن بچه های زیادی شد. بچه هایی که مرا الگوی موفقیت خود قرار داده بودند اما من از اعتماد آنها سوء استفاده کرده و ناخواسته گمراهشان کردم. امیدوارم آنها مرا بخشیده باشند چون تاوان اشتباهاتم را به بدترین شکل ممکن داده ام.
کد N1932608

وبگردی