آفتاب

تصمیم گیرنده درباره شستا و تامین اجتماعی فقط کارگران هستند

تصمیم گیرنده درباره شستا و تامین اجتماعی فقط کارگران هستند

دبیر اجرایی خانه کارگر استان مرکزی گفت: رییس‌جمهور با تدبیر و درایت خود وزیری را از بدنه جامعه کارگری انتخاب کند که مورد وثوق جامعه کارگری باشد.

داوود میرزایی (دبیر اجرایی خانه کارگر استان مرکزی و تشکیلات کار اراک و ساوه) در خصوص مطالبات جامعه کارگری از وزیر آینده تعاون، کار و رفاه اجتماعی به خبرنگار ایلنا گفت: انتظار داریم رییس جمهور با تدبیر و درایت خود وزیری را از بدنه جامعه کارگری انتخاب کند که مورد وثوق جامعه کارگری باشد، تا همین آرامشی که در مجامع کارگری وجود دارد، حفظ شود.

وی افزود: مطالبه اصلی ما در جامعه کارگری که بالغ بر ۴۲ میلیون نفر  جمعیت دارد؛ این است که شخصی باید وزیر این طیف بزرگ باشد که امانتدار خوبی برای جامعه کارگری است. به خواسته‌های وزیر بهداشت محکم پاسخ منفی بدهد و منابع کارگران  را در اختیار وزارت بهداشت و خواست برخی نمایندگان مجلس  قرار ندهد.

میرزایی ادامه داد: همانگونه که آقای روحانی می‌داند، رای آوردن در دو دوره انتخابات ریاست جمهوری را مدیون جامعه کارگری است و اگر رای جامعه کارگری نبود قطع به یقین پیروزی ایشان اتفاق نمی‌افتاد. جامعه کارگری پای رییس جمهور منتخب خود ایستاده است و از این ایستادگی پشیمان نیست، اما از شرایط گله‌مند است و انتقاد دارد. رییس جمهور باید دقت کند که این انتقادها تبدیل به پشیمانی نشود.

 وی  در ادامه تاکید کرد: وزیر کار باید بخش روابط کار وزارت کار و حضور شوراها در کارخانه‌ها را تقویت کند. شوراها باید با قدرت در کارخانجات بزرگ تشکیل شوند و مورد حمایت وزارت کار قرار گیرند. همچنین موادی از قانون کار که چندین سال است عقیم مانده، باید پیگیری و اجرایی شوند.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان مرکزی گفت: نمایندگان باید بدانند که بار دیگر اشتباه گذشته خود را تکرار نکنند. یک بار سهم ۹/۲۷ درمان را مصوب کردند که یک مصوبه غیرشرعی، غیرقانونی و غیراخلاقی بود. شستا متعلق به کارگران است و تصمیم گیرنده درباره شستا و اموال تامین اجتماعی خود کارگران هستند. جامعه کارگری نیاز به قیم نداره.

وی ادامه داد: باید درک کنند منابع تامین اجتماعی حق‌الناس و متعلق به افرادی است که حق بیمه پرداخت کرده‌اند و آنهایی که سالهای سال در گروه کارگری و کارفرمایی بیمه‌پردازی کردند تا این منابع تجمیع شده برای درمان و مستمری مورد استفاده خود آنها قرار گیرد. اگر این منابع را بخواهند به غارت ببرنند مطمعن باشند نه وزیر آینده و نه نمایندگان مجلس آرامشی نخواهند داشت و تامین اجتماعی تبدیل به ابرچالش برای کشور می‌شود.

وی در پایان تاکید کرد: افرادی که تصمیم دارند تامین اجتماعی و شستا را به یغما ببرند، در اصل قصد ضربه زدن به نظام را دارند و دشمنان نظام هستند. آنها خواستار سلب آرامش از نظام هستند. هرکسی، با هر مقامی و تحت هر عنوانی به اموال شستا و منافع کارگران در تامین‌اجتماعی دست درازی کند، قطعا کارگران با او برخورد خواهند کرد و آرامش را از او سلب خواهند کرد.

کد N1932359

وبگردی