آفتاب

تلاش‌های حمید فرخ‌نزاد برای حل مشکلات بیماران مبتلا به ام اس

تلاش‌های حمید فرخ‌نزاد برای حل مشکلات بیماران مبتلا به ام اس

اولین جلسه همگردی جشنواره فیلم سلامت با حضور حمید فرخ نژاد، سفیر انجمن ام اس، محمد کیاسالار، دبیر سومین جشنواره فیلم سلامت، پزشکان، فیلمسازان و مسئولان انجمن ام اس ایران در محل این انجمن برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در جلسه همگردی جشنواره فیلم سلامت؛ عبدالحسین هوشمند، مدیرعامل انجمن ام اس به معرفی این بیماری و اقدامات و دستاوردهای این انجمن پرداخت و گفت: این انجمن با حمایت جمعی از متخصصین و خیرین در سال 78 تأسیس شد و تعداد مراکزی که در استان‌ها به صورت مستقل کار می‌کنند به 51 مرکز رسیده است. بحث نگران‌کننده‌ای که در این خصوص وجود دارد، این است که ما در 6 ماه گذشته 600 بیمار جدید داشتیم و اکنون 170 بیمار بستری در کهریزک داریم و متاسفانه این آمار در حال رشد است.

حمید فرخ نژاد به عنوان سفیر انجمن ام اس ایران، عنوان کرد: اکنون به واسطه جشنواره سلامت در این جلسه حاضر شده‌ایم تا با راهکارهایی که ارائه می‌شود، زمینه همکاری‌های رسانه و مطبوعات را با انجمن ام.اس بیشتر کنیم. ما شاهد آن هستیم که فیلمسازان از وجوه نمایشی این بیماری در فیلم‌ها استفاده کرده‌اند که متاسفانه چهره غیرواقعی و اغراق شده‌ای است. این موضوع در سطح جامعه، بیماران ام.اس را آزار می‌دهد لذا باید اطلاع رسانی شود که چنین مرکزی برای کنترل و آگاهی بیشتر از این بیماری وجود دارد. توصیه ما به دوستان فیلمساز که در حوزه بهداشت و سلامت فیلم می‌سازند این است که از مراکزی نظیر انجمن‌ها مشورت بخواهند تا انتقال مفاهیم به درستی صورت بگیرد.

او افزود: بیماری‌ام.اس، بیماری نامردی است که بدون هیچ آلارم قبلی اتفاق می افتد و فرد را درگیر می‌کند. این از خوش شانسی بیماران ام.اسی است که چنین دوستان فعال و محققی در کنار آنها در این مجموعه مشغول هستند. در شرایط کنونی کشور که متاسفانه میزان مشارکت مردمی پایین آمده و تبعات برخی از نابخردی‌ها دامن این انجمن‌ها را هم گرفته است، باید بیشتر این بیماران را دریابیم تا شرایط را برای مبتلایان این بیماری نامرد آسان‌تر شود.

سومین جشنواره ملی فیلم سلامت توسط موسسه آوای هنر سلامت از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با شعار «سلامت برای همه؛ اجتماعی شدن سلامت» از تاریخ ۱ تا ۵ شهریور ۹۷ به دبیری محمد کیاسالار برگزار خواهد شد.

کد N1932277

وبگردی