آفتاب

بخش مهمی از ریشه مشکلات امروز مربوط به اختلاف بین نسل‌هاست

بخش مهمی از ریشه مشکلات امروز مربوط به اختلاف بین نسل‌هاست

درگاهی می‌گوید: نباید خیلی صریح و تلخ به سراغ طرح مسائل اجتماعی رفت.

 به گزارش ایلنا، آناهیتا درگاهی (بازیگر سنما و تلویزیون) گفت: طرح مسائل مرتبط با سلامت اجتماعی می‌تواند برای مردم خیلی تاثیرگذار باشد، به شرط آن که خیلی راحت و درست مطرح شود. نباید خیلی صریح و تلخ به سراغ طرح مسائل رفت و این در حالی است که در خیلی از فیلم‌ها علی‌رغم ارزش‌های هنری غالب در اثر، به واسطه نگاه تلخ سازنده، مخاطب نسبت به موضوع فیلم گارد مخالف می‌گیرد و به اصطلاح فیلم او را پس می‌زند.

او با اشاره به لزوم شناخت شخصیتی و رفتاری نمونه تیپ‌های اجتماعی توسط یک بازیگر، گفت: من این روزها در یک سریال نقش یک زن جوان معتاد به مواد مخدر صنعتی (شیشه) را بازی می‌کنم و برای رسیدن به این نقش تحقیقات زیادی انجام دادم. این دختر درگیر مشکلات زیادی است و به نوعی ریشه مشکلات اینگونه شخصیت‌ها به اختلاف بین نسل‌ها برمی‌گردد. بنابراین با ساخت این نوع آثار و آسیب‌شناسی سینما از چرایی به‌وجود آمدن چالش بین والدین و فرزندان - که سر منشاء بسیاری از معضلات اجتماعی است-، می‌توان امیدوار بود که با پرداخت درست سازنده یک اثر اجتماعی، این آسیب‌ها، اختلافات و تنش‌ها به حداقل برسد.

درگاهی با اشاره به اینکه با چنین رویکردی می‌توان در حوزه سلامت اجتماعی گامی روبه جلو برداشت، ادامه داد: جشنواره‌ فیلم سلامت که داعیه حمایت از این نوع آثار را دارد، می‌تواند با طرح و برجسته‌سازی این نوع موضوعات در قالب نشست‌های تخصصی روزهای برگزاری جشنواره و نیز توجه نهایی در انتخاب آثار برتر به اثرگذاری برسد.

کد N1932276

وبگردی