آفتاب
استاندار مازندران تاکید کرد:

ضرورت وفق دادن صنعت و بازار با نیازهای روز جامعه

ضرورت وفق دادن صنعت و بازار با نیازهای روز جامعه

استاندار مازندران با اشاره به تغییر ذائقه مصرفی جامعه، گفت: صنعت و بازار کسب‌وکار باید خود را با نیازهای روز جامعه وفق دهند و در این مسیر از توان نیروی‌متخصص بهره‌مند شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بنیاد ملی نخبگان، نشست اتاق فکر توسعه و تعالی استان مازندران با حضور استاندار، رئیس بنیاد نخبگان استان و مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌های استان مازندران برگزار شد.

در این نشست، محمد اسلامی استاندار مازندران با اشاره به اینکه مهمترین هدف اتاق فکر، همگرایی و هم‌افزایی برای ترسیم، پیگیری و پشتیبانی نقشه اعتلای مازندران است، گفت: نقشه‌راه توسعه استان باید با نگاه به آینده و آینده‌پژوهی ترسیم شود.

اسلامی با بیان اینکه امروز در کشور بیش از هرچیز به وحدت، همدلی، هماهنگی و ارتقاء همکاری نیاز است، افزود: باید با پرهیز از بخشی‌نگری و با اتکاء به کلان‌نگری و نگاه یکپارچه، ریل‌گذاری لازم برای رفع مشکلات و موانع جاری و ترسیم افق آینده انجام شود تا برنامه توسعه‌ای به نقطۀ مطلوب برسد.

استاندار مازندران، شناسایی هسته‌های خلاق و ایده‌های توسعه‌دهنده را از جمله مأموریت‌های مهم اتاق فکر برشمرد و ادامه داد: باید با هدایت درست فرصت‌ها و تسهیلات اشتغالزایی و رونق بخشِ تولید، حرکت کاروان امید را در استان شتاب داد.

وی اظهار داشت: باید مسایل توسعه‌ای استان از منظر جامعه و کسب‌وکار مورد ارزیابی قرار بگیرد و با شناسایی مسأله، اولویت‌بندی و ارایه راهبردها، به هدف تعیین‌شده رسید. علاوه بر آن باید در تمام اقدامات دو اصل تفکر و اقدام مؤثر حاکم باشد.

اسلامی با اشاره به تغییرات ایجاد شده در ذائقه مصرفی، بر ضرورت ایجاد مشاغل تازه تأکید کرد و اظهار داشت: صنعت و بازار کسب‌وکار باید خود را با نیازهای روز جامعه وفق دهند و در این مسیر از توان نیروی‌متخصص بهره‌مند شوند.

در ادامه، محسن جهانشاهی؛ رئیس بنیاد نخبگان استان مازندران گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌‎های آتی ارائه و به انجام سه پروژه تصفیه خانه شیرابه زباله انجیل‌اسی با ظرفیت ۴۰ متر مکعب در روز، اولین دستگاه پایلوت زباله‌سوز نسل ۳ کشور و مبدل انرژی موج جاذب نقطه‌ای اشاره کرد.

 در پایان رؤسای کارگروه‌های تخصصی بهداشت و سلامت، جوانان، بانوان، مدیریت دانش و رسانه، صنایع غذایی و تبدیلی، گردشگری و صنایع‌دستی، جنگل، کشاورزی، اقتصاد کلان، پسماند، فرهنگی اجتماعی و کارگروه تخصصی فناوری‌اطلاعات به ارایه گزارش از فعالیت‌های خود پرداختند.

کد N1931701

وبگردی