آفتاب

ترامپ بودجه دفاعی ۷۱۶ میلیارد دلاری آمریکا را امضا کرد

ترامپ بودجه دفاعی ۷۱۶ میلیارد دلاری آمریکا را امضا کرد

همشهری آنلاین: دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده لایحه بودجه دفاعی آمریکا در سال ۲۰۱۹ را به امضا رساند و از برنامه خود برای راه‌اندازی ارتش فضایی دفاع کرد. بودجه دفاعی آمریکا در سال آتی بر ۷۱۶ میلیارد دلار بالغ خواهد بود.

به گزارش دويچه وله، رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه (۱۳ اوت / ۲۲ مرداد) لایحه بودجه دفاعی ایالات متحده در سال ۲۰۱۹ را در پایگاه نظامی فورت درام در ایالت نیویورک به امضا رساند.

بودجه دفاعی آمریکا در سال آینده‌ی میلادی بر ۷۱۶ میلیارد دلار بالغ خواهد بود. دونالد ترامپ در مراسم امضای آن از "مهم‌ترین سرمایه‌گذاری" آمریکا در ارتش خود در طول تاریخ یاد کرد.

البته طبق محاسبات مرکز پژوهش‌های بین‌المللی و استراتژیکی در واشنگتن بودجه دفاعی آمریکا در سه سال نخست دوران ریاست جمهوری باراک اوباما در صورت چشم‌پوشی از تأثیرات تورم بیشتری از مبلغ اعلام‌شده از سوی ترامپ بوده‌اند.

ترامپ در مراسم امضای لایحه بودجه دفاعی آمریکا در ارتباط با توانایی‌های نظامی ایالات متحده گفت: «امیدوارم که ما آنقدر قوی باشیم که نیازی نباشد از قدرت خود استفاده کنیم. اما اگر زمانی این مورد پیش بیاید، کسی هیچ شانسی

کد N1931678

وبگردی