آفتاب

محب‌خدایی: همه استان‌ها می‌توانند در جذب گردشگر موفق باشند/استاندار همدان: آنچه خوبان همه دارند ما یک‌جا داریم

محب‌خدایی: همه استان‌ها می‌توانند در جذب گردشگر موفق باشند/استاندار همدان: آنچه خوبان همه دارند ما یک‌جا داریم

محمد محب‌خدایی می‌گوید: انتخاب همدان برای این رویداد نشان از ظرفیت‌های متعدد این استان دارد و استان‌های دیگر نیز می‌توانند به پویایی ظرفیت‌های دیگر خود بپردازند و در زمینه جذب گردشگر موفق باشند اما استاندار همدان اطمینان داد که همدان بهترین استان ایران است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری رویداد همدان ۲۰۱۸ با حضور محمد محب‌خدایی (معاون گردشگری کشور)، ناصر نیکبخت (استاندار همدان) و علی مالمیر (مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان) برگزار شد.

محمد محب‌خدایی در ابتدای این مراسم گفت: انتخاب همدان برای این رویداد نشان از ویژگی‌ها و ظرفیت‌های این استان دارد. برگزاری هرچه بهتر این رویداد برای ما از اهمیت خاصی برخوردار بوده و می‌خواهیم با استفاده از آن همدان را به عنوان مقصد سفر گردشگران بیش از پیش معرفی کنیم. خوشبختانه در سال گذشته اقدامات خوب و زیرساخت‌های مناسبی فراهم شده است تا این رویداد به بهترین شکل ممکن برگزار شود. همچنین در بحث تبلیغات تمام تلاش خود را معطوف این موضوع کردیم که موج بسیار خوبی ایجاد کنیم تا این برنامه‌ها در نوروز خودشان را نشان دادند و ما شاهد رشد گردشگری استان همدان در این ایام بودیم.

وی افزود: در حال حاضر دو رویداد را در پیش داریم که یکی از آنها ۵ تا ۷ شهریور و دیگری در آبان‌ماه برگزار می‌شود و هر دواز لحاظ جهانی برایمان اهمیت بسیاری دارد.امروز گردشگری تنها بحث اسکان نبوده و باید ظرفیت‌های دیگری را تقویت کرد که از آن جمله می‌توان به محصولات گردشگری اشاره کرد که در این بحث همدان دارای محصولاتی است که به شدت می‌تواند محرک سفر باشد و باید ما آنها را به بهترین شکل ممکن معرفی کنیم. خوشبختانه همدان هم از نظر تاریخی، فرهنگی در کنار ظرفیت‌های طبیعت‌گردی که دارد، از محصولات دیگری که محرک سفر هم است بهره می‌برد و می‌تواند در این امر موفقیت زیادی کسب کند.

معاون گردشگری کشور در پایان گفت: برای اولین بار است که برای توسعه صنعت گردشگری ۸۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در اختیار سازمان قرار گرفته است و این توافقنامه در سازمان برنامه و بودجه رقم خورده و این اتفاق می‌تواند عامل خوبی در توسعه گردشگری باشد و تبلیغ فرهنگ ایران در آن به‌بهترین وجه ممکن انجام شود.البته این موضوع را باید بگویم که هر استان جاذبه‌های خاص خود را دارد و می‌توانند موفقیت‌های زیادی را به این وسیله کسب کنند و این موضوع تنها مختص به استان همدان نیست. امیدواریم که تمام کشور با استفاده از وضعیت ایجاد شده بتواند بهره لازم را از آن ببرد.

ناصر نیکبخت (استاندار همدان) در ادامه این مراسم گفت: ابتدا باید بگویم که جناب محب‌خدایی به سبب مسئولیتی که دارند باید درباره ظرفیت‌های کل کشور صحبت کنند و از این حیث به ایشان ایرادی وارد نیست ولی لازم می‌دانم که بگویم درست است که هر استان ظرفیت‌های خاص خود را دارد ولی آنچه خوبان همه دارند در همدان یکجا جمع شده و شاید بتوان این استان را به لحاظ تاریخی، فرهنگی، قدمت، مشاهیر، شایسته‌ترین استان ایران معرفی کرد.

وی افزود: رویداد همدان ۲۰۱۸ می‌تواند در معرفی بیشتر این استان در ایران و جهان تاثیر بسزایی را ایفا کند و ما به طبع ظرفیت‌های فوق العاده‌ای که در این استان وجود دارد محور توسعه خود را معطوف گردشگری کردیم و شاهد توسعه آن در این مدت بودیم و در حال حاضر بستر اصلی توسعه استان همدان نیز بر گردشگری استوار شده است. ۱۸۰۰ اثر تاریخی از تمام دوران‌های تاریخی ایران در این استان جمع شده‌ است و به لحاظ آب و هوا و اقلیم بیسار مستعد توسعه گردشگری است و همین طور به لحاظ مشاهیر بزرگ تاثیرگذار از بزرگان بسیاری بهره می‌برد که از آن جمله می‌توان به بوعلی‌سینا اشاره کرد که در بین مردم جهان از احترام خاصی برخوردار است.

استاندار همدان ادامه داد: متاسفانه در این سال‌ها همدان را به عنوان مقصد گردشگری ندیده بودند و ما امیدواریم با این اقدامات از این پس مورد استقبال بیشتری قرار بگیرد چراکه در حال حاضر به دلیل ظرفیت‌های متعدد همدان است که این استان برای این رویدادها انتخاب شده است. خوشبختانه در این مدت اقدامات خوبی را در این استان به انجام رساندیم و سعی کردیم به لحاظ ایجاد زیرساخت‌ها کارهای زیادی انجام دهیم و با تبلیغات خوب در ایام انوروز، همدان از لحاظ رشد اقامت گردشگران به استان دوم کشور تبدیل شد و حتی استان چهار محال و بختیاری که رشد بیشتر گردشگری از ما داشت از هم‌مسیر بودن با اصفهان بهره می‌برد که ما چنین چیزی را نداشتیم.

نیکبخت در پایان صحبت‌های خود گفت: دو رویداد بین‌المللی هم که قرار است در این استان انجام شود اولین آنها پنج شهریور با حضور جناب جهانگیری افتتاح شده و سه روز به طول می‌انجامد و همین طور دومین رویداد همدان ۲۰۱۸ با حضور مجمع جهانی در آبان‌ماه و با همراهی ۱۸۰ کشور برگزار می‌شود. همدان ۵۰۰ سال پایتخت امپراطوری ایران بوده است و این انتخاب به عنوان نماینده ایران ظرفیت‌های بالای آن را به همگان ثابت می‌کند. همچنین استان همدان به سبب نزدیکی با ۹ استان دیگر می‌تواند در زمینه گردشگری داخلی روز به روز مورد اقبال بیشتری قرار گیرند.

در ادامه این مراسم علی مالمیر مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان گفت: استان همدان پایتخت تاریخ و تمدن بوده و با تنوع ظرفیت‌هایی که دارد می‌توانیم شاهد رشد بسیار آن در گردشگری باشیم. از شش ماه دوم سال گذشته تا ۱۵ فروردین تبلیغات بسیاری انجام شده و به این وسیله با استقبال گردشگران از همدان بسیاری از صنایع دستی ما توسط گردشگرانی که به این استان آمده بودند خریداری شد که کمک شایانی به اقتصاد این استان کرد.

وی افزود: همدان ۲۰۱۸ به عنوان پایتخت کشورهای اسلامی انتخاب شده و ما ذیل این رویداد ۵۰ رویداد دیگر را برنامه‌ریزی کردیم که تا پایان امسال ادامه دارد که ازجمله آنها می‌توان به جشنواره پویانمایی، طب سنتی و کنفرانس‌هایی از این دست و همچنین نمایشگاه صنایع دستی که از ۳۰ مرداد تا ۳ شهریور با حضور کشورهای خارجی انجام می‌شود، اشاره کرد.

وی ادامه داد: در بحث تبلیغات نیز باید بگویم ما به بهانه این رویداد در کلان‌شهرها ازجمله اصفهان، رشت، شیراز و همین طور قطارهای رجا تبلیغات محیطی بسیاری را برای این مساله انجام دادیم و به همین ترتیب خوشبختانه استان همدان خوش درخشید و خانواده‌ها از آن استقبال خوبی را به عمل آوردند و تاثیر آن را در نوروز مشاهده کردند همینطور در حوزه زیرساخت‌ها ما افزون بر هزار پروژه میراثی را به انجام رساندیم.

کد N1931572

وبگردی