آفتاب

موانع پیش روی مدیران خانه‌­های مد بررسی شد

موانع پیش روی مدیران خانه‌­های مد بررسی شد

اولین نشست صمیمانه مسئولین کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور با مدیران خانه­‌های مد و طراحان لباس با حضور بیش از 300 مدیر خانه‌­های مد و طراحان لباس کشور در مجموعه فرهنگی باغ زیبا واقع در میدان قبا در تهران برگزار شد.

به گزارش ایلنا، با برگزاری نشست مسئولین کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور با مدیران خانه­‌های مد و طراحان لباس، دغدغه­‌ها و مسائل و موانع پیش رو مدیران خانه‌­های مد با دبیرکارگروه ساماندهی مد و لباس مطرح و مورد بحث قرار گرفت.

حمید قبادی (دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور) که در جلسه مدیران خانه­‌های مد مسئولین کارگروه ساماندهی سخن می‌­گفت ضمن بیان مطالب فوق و با تبریک سالروز ازدواج حضرت علی و حضرت فاطمه و تشکر از همه دست­اندرکاران حوزه مدو لباس گزارش اجمالی از شرایط موجود در حوزه مدو لباس ارائه کرد.

او در ادامه خواستار استفاده از نمادها و المان و الگوهای ایرانی و اسلامی در تولید آثار شد و گفت: با توجه به الزام قانون بر دریافت مجوز موسسه تک منظوره تمام خانه­‌های مد در کشور باید این مجوز را برای برگزاری نمایشگاه‌­ها و جشنواره­‌های حوزه مد ولباس کسب کنند.

مشاور معاون وزیر در بخش دیگر از سخنانش بر رعایت قوانین ضوابط و مقررات این حوزه تاکید کردو گفت آشکار این است که مدیران خانه‌­های مد بارعایت اصول اخلاقی و ارائه الگوها مناسب به بالا برون امید و نشاط در جامعه کمک کنند.

وی با بر شمردن برخی قوانین از جمله حفظ شئونات اسلامی عدم استفاده از مانکن­های انسانی و زنده لباس و....گفت خدا را شکر می­کنیم که همه مدیران خانه‌­های مد در این حوزه با اطلاعات کامل حضور و به مناسبت می‌پردازیم و امیدواریم با الگوسازی مناسب و نسبت به جریان­سازی و در بین اقشار مختلف جامعه تاثیرگذار باشند.

گفتنی است در این جلسه برخی از مدیران خانه­‌های مد به نمایندگی از حاضرین به ایراد سخن پرداختند که در جمع­بندی به موضوع تشکیل یک اتاق فکر برای تعامل و هماهنگی بیشتر اتفاق نظر داشتند.

از دیگر مباحثی که در این جلسه بعنوان محورهای کلیدی مطرح شد می­‌توان توجه به هدف نهایی کارگروه که همان الگو سازی مناسب در جامعه و شناسایی، تربیت و معرفی طراحان ، هنرمندان جوان و جویای نام در کشور، گام برداشتن در سیر حرفه­‌ای و توجه به استانداردهای لازم، مشارکت مضاعف در رویدادهای ملی بویژه جشنواره مد ولباس فجر،امید بخشی و افزایش نشاط در جامعه در حوزه عملکرد، ارائه گزارش عملکرد در چارچوب استانداردهای اعلامی، زمینه­‌سازی و مشارکت با تولیدکنندگان برای تولید انبوه طرح‌­ها، ایجاد نگاه عمومی و ارتقاء علاقمندی مردم به نمادهای مد ایرانی، توجه به بهره­ مندی از پارچ‌­های سنتی و ایرانی، تبدیل شرایط مزون‌ها به موسسات هنری مد و لباس اشاره کرد.

 در این جلسه خانم­‌ها نفیسی، غزال بهمنی، نغمه کیومرثی، شکوفه اسفندیاری، مهلا زمانی و آقایان امیرحسین مهدی­زاده، شادی­ مهر، حمید قبادی (مشاور معاون وزیر و دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور)، تیرگر (رئیس مرکز پژوهش­های اتحادیه پوشاک) و خانم حضور داشتند.

کد N1931549

وبگردی