آفتاب

تاکید معاون وزیر علوم بر افزایش حمایت از انجمن های علمی دانشجویی

تاکید معاون وزیر علوم بر افزایش حمایت از انجمن های علمی دانشجویی

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم انجمن های علمی دانشجویی را وسیع ترین تشکل دانشجویی در دانشگاه ها خواند و به دلیل فعالیت های علمی متعدد توسط این انجمن ها، آنها را نیازمند حمایت بیشتر دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم؛ نخستین جلسه شورای سیاستگذاری یازدهمین جشنوار ملی حرکت با حضور غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، و دکتر شاه نظری معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه اصفهان و رئیس و سایر اعضای شورا در محل دفتر معاونت فرهنگی وزارت علوم برگزار شد.

در این جلسه غفاری، انجمن های علمی دانشجویی را وسیع ترین تشکل دانشجویی در دانشگاه ها خواند و انجمن های علمی را به دلیل فعالیت های علمی متعدد نیازمند حمایت بیشتر دانست.

وی با بیان این نکته که جشنواره ملی حرکت محصول پویایی انجمن ها و اتحادیه های علمی دانشجویی است، توسعه، تقویت و روزآمدی آن را از جمله سیاست های معاونت فرهنگی و اجتماعی خواند که نیازمند همراهی و همکاری دانشگاه های کشور است.

معاون فرهنگی و اجتماعی گفت: دانشجویان و دانشگاه هایی که در بخش های مختلف جشنواره حضور دارند، شرایط و دغدغه های متفاوت داشته و لازم است در برنامه ریزی و برگزاری جشنواره حرکت این شرایط در نظر گرفته شود.

غفاری همچنین با اشاره به لزوم بهره گیری از تجارب دوره های پیشین جشنواره اظهار داشت: استفاده از تجارب دوره های پیشین موجب برگزاری جشنواره پیش رو با کمترین کاستی و بیشترین دستاورد خواهد شد. وی با تاکید بر ظرفیت های قابل توجه و توانمندی های مدیریتی دانشگاه اصفهان نسبت به برگزاری موفق این دوره از جشنواره و میزبانی بسیار خوب این دانشگاه ابراز امیدواری کرد.

در ادامه این جلسه محمد هادی عسکری، با تشریح ابعاد مختلف جشنواره، پویایی جشنواره و رسیدن به وضعیت مطلوب را در گرو همکاری بخش های مختلف اقتصادی و فرهنگی، همراهی دانشگاه ها و اراده ای برای تغییر وضعیت خواند.

وی افزود: از همین منظر در این دوره از جشنواره به طور ویژه بخش بین الملل و بخش ارتباط جامعه و دانشگاه مورد توجه قرار گرفته است.

مدیر کل فرهنگی و اجتماعی با تاکید بر شناسایی ظرفیت های همکاری در برگزاری جشنواره ها اظهار کرد: باتوجه به اینکه شبکه ملی جامعه و دانشگاه در استان های مختلف حضور موثر داشته و گزارش های مسئله شناسی مطلوبی تهیه و ارائه کرده است.

وی ادامه داد: در ارزیابی ها به این نتیجه رسیدیم که این شبکه می تواند در انتقال مشکلات استانها به دانشجویان انجمن های علمی کمک نماید و درصدد هستیم از ظرفیت شبکه در برگزاری جشنواره حرکت استفاده کنیم.

کد N1931481

وبگردی