آفتاب
محبی در گفتگو با مهر:

انتظار طلای بازیهای آسیایی از آزادکاران باتجربه بیشتر است

انتظار طلای بازیهای آسیایی از آزادکاران باتجربه بیشتر است

عضو شورای فنی تیم های ملی کشتی آزاد گفت: انتظارات از ملی‌پوشان باتجربه تر برای کسب مدال طلا در بازی‌های آسیایی بسیار بیشتر است.

محمدحسین محبی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه تمامی آزادکاران اعزامی به بازیهای آسیایی جاکارتا شانس مدال دارند، اظهار داشت: تیم خوب و باانگیزه ای مهیای حضور در این میدان آسیایی شده و تمامی بچه ها با توجه به توانمندی هایی که دارند می توانند برای کاروان ورزشی ایران مدال آوری کنند. البته انتظار و توقعات از آزادکاران باتجربه تر بیشتر است چراکه آنها میادین فراوانی را تجربه کرده اند و یک سر و گردن از رقبای آسیایی خود بالاتر هستند.

وی در خصوص پیش‌بینی از عملکرد مدالی تیم ملی کشتی آزاد تصریح کرد: به هیچ عنوان نمی توان نتیجه ای را با قاطعیت از قبل پیش بینی کرد، چراکه بزرگان فراوانی بودند که در عین شانس قهرمانی حذف شدند و نفرات گمنامی هم بوده اند که بر خلاف انتظارات ظاهر شدند و افتخار آفریدند. به هر حال با توجه به توان بچه ها می توان امیدوار بود کشتی آزاد همچون ادوار گذشته بتواند سهم بسزایی در کسب مدال طلا و ارتقای جایگاه ایران در رنکینگ مدالی بازیهای آسیایی داشته باشد.

رئیس هیات کشتی استان کرمانشاه در رابطه با برگزاری اردوهای مشترک آزادکاران در خانه کشتی تهران هم گفت: مطمئنا این اردوها می تواند سهم بسزایی در آماده سازی آزادکاران به ویژه مدعیان تیم امید و جوانان داشته باشد. خوشبختانه روند برگزاری چنین اردوهایی مدتهاست آغاز شده و با موفقیت پیگیری می شود. ضمن اینکه برگزاری اردوهای مشترک نشان می دهد تعامل و اتحاد خوبی بین کادرهای فنی تیم های جوانان، امید و بزرگسالان برقرار است که این موضوع در نهایت به سود کشتی است.

محبی در پایان خاطر نشان کرد: سال سخت و حساسی را پیش روداریم چراکه باید علاوه بر بازیهای آسیاییکه اهمیت فراوانی برای ورزش ایران دارد، در رقابتهای جهانی جوانان، امید و بزرگسالان هم به میدان برویم که این حجم کاری، مستلزم برنامه ریزی و انسجام ویژه ای است.

ترکیب تیم ملی کشتی آزاد ایران برای حضور در بازیهای آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا به شرح زیر است:

۵۷کیلوگرم: رضا اطری

۶۵کیلوگرم: مهران نصیری

۷۴کیلوگرم: مصطفی حسین خانی

۸۶کیلوگرم: حسن یزدانی

۹۷کیلوگرم :علیرضا کریمی

۱۲۵کیلوگرم: پرویز هادی

آزادکاران تیم ملی هم اکنون زیر نظر کادر فنی تیم ملی، روزهای پایانی تمرینات خود را تا اعزام به بازی های آسیایی در خانه کشتی تهران دنبال می کنند و روز ۲۵ مردادماه راهی جاکارتا می شوند. طبق برنامه مسابقات، پیکارهای مدعیان اوزان ۵۷، ۶۵، ۷۴، ۸۶ و ۹۷ کیلوگرم در روز ۲۸ مرداد و رقابت‌های وزن ۱۲۵ کیلوگرم نیز روز ۲۹ مردادماه برگزار خواهد شد.

هجدهمین دوره بازیهای آسیایی از ۲۷ مرداد تا ۱۱ شهریور به میزبانی اندونزی برگزار خواهد شد و کاروان ورزشی ایران نیز با ۳۷۸ ورزشکار در این بازی ها حضور خواهد داشت.

کد N1931411

وبگردی