آفتاب
عضو شورای رهبری حزب اتحادیە میهنی کردستان؛

تاریخ ثابت کرده که تحریم ایران موفق نخواهد شد

تاریخ ثابت کرده که تحریم ایران موفق نخواهد شد

یکی از اعضای بلندپایه‌ اتحادیه‌ی میهنی کردستان در یادداشتی با اشاره به ۱۳ سال تحریم مردم عراق توسط آمریکا گفت که تحریم ایران موفق نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، فرید اسه‌سرد، مسئول مرکز مطالعات استراتژیک کردستان، در یادداشت هفتگی خود در روزنامه کردستان‌نوی اقلیم، با نقد رویکرد فعلی آمریکا درباره ایران تاکید کرد: آمریکا در فشار بر ایران زیاده روی کرده‌ است.

فرید اسه‌سرد در ادامه افزود: آمریکا برای نیل به‌ اهداف خویش متوصل به‌ فشار بر دیگران می‌شود، به‌ ویژه فشار بسیاری به‌ دیگر کشورها نیز وارد می کند تا آنها را مقید به‌ اجرای قوانین تحریمی یکجانبه‌ واشنگتن کند.

وی تاکید کرد: این بار آمریکا در فشار بر ایران زیاده روی کرده و محال است که بدون واکنش تند این ماجرا برای آنها ختم به خیر شود. سیاست ترامپ، سیاستی نامشخص و همراه با تهدید برای جامعه جهانی است، تاکنون نیز واکنش‌های منفی زیادی به دنبال داشته و در آینده نیز واکنش‌های بیشتری به دنبال خواهد داشت.

عضو شورای رهبری حزب اتحادیە میهنی کردستان با اشاره به عواقب سیاست تحریمی آمریکا علیه ملت‌های منطقه اظهار داشت: آمریکایی‌ها بر این باورند که سیاست تحریم می‌تواند کارا باشد، اما اینگونه برخورد کردن‌های بی‌دروپیکر سرانجام مشخصی نخواهد داشت، چنان‌که تاریخ هم اثبات کرده که تحریم موفق نخواهد شد.

اسه‌سرد افزود: تحریم دوباره ایران و خروج یک‌جانبه آمریکا از برجام تا به امروز موجب نزدیک‌تر شدن ایران، اروپا، چین و روسیه به یکدیگر شده است.

مسئول مرکز مطالعات استراتژیک کردستان در پایان یادداشت خویش اشاره کرد: بی شک زندگی در سایه تحریم‌های اقتصادی آسان نیست، اما به صورت عملی ما هیچ سند و تجربه ای در دسترس نداریم که نشان دهد می توان با تحریم حکومتی را تغییر داد. تحریم ها ۱۳ سال بر عراق تحمیل شدند و تنها به زیان مردم عراق بود و حکومت را تضعیف تر کرد، اما سرانجام آمریکا برای نیل به‌ هدف خویش ناچار به‌ حمله به عراق شد که‌ عاقبت آن نیز روشن است.

کد N1931317

وبگردی