آفتاب

ایران باید از سرزمین سوریه حذف شود

ایران باید از سرزمین سوریه حذف شود

یک مقام سابق رژیم صهیونیستی مدعی شد ایران باید از سرزمین سوریه حذف شود، اما نسبت به توانایی روسیه برای تامین خواسته‌های اسرائیل در حوزه تشکیلات امنیتی ابراز تردید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از «آروتز شوا»، «تامیر پاردو» رییس سابق سازمان جاسوسی موساد روز گذشته با وبسایت «ایلاف» که وبسایت رسمی دولت عربستان است مصاحبه و درباره روابط دیپلماتیک با کشورهای حاشیه خلیج فارس و تنش‌ها با ایران و حزب‌‌الله گفت‌و‌گو کرده است.

وی درباره حزب‌الله مدعی شد: «راه‌حل ما نباید در قالب اقدام نظامی باشد و بهتر است تحریم‌های اقتصادی علیه لبنان همان‌گونه که علیه ایران در نظر گرفته شده اعمال شود.»

این مقام سابق رژیم صهیونیستی مدعی شد که ایران باید از سرزمین سوریه حذف شود، اما نسبت به توانایی روسیه برای تامین خواسته‌های اسرائیل در حوزه تشکیلات امنیتی ابراز تردید کرد.

«پاردو» به این وبسایت سعودی گفت که معتقد است مساله اصلی که بر پیشرفت روابط اسرائیل و کشورهای خلیج فارس تاثیر می‌گذارد، مساله فلسطین است؛ چراکه کشورهای حاشیه خلیج (فارس) می‌خواهند که از فلسطینی‌ها حمایت کنند.  

وی اعتراف کرد که با تعداد زیادی از سران و رهبران تشکیلات امنیتی اعراب دیدار داشته و به شهروندانی برخورده که به کشورشان افتخار می‌کنند و به نفع مردمشان قدم برمی‌دارند.

بر اساس گزارش این وبسایت اسرائیلی، «پاردو» آخرین مقام رژیم صهیونیستی است که در ماه‌های اخیر با یک وبسایت عربستانی مصاحبه کرده است. «آویگدور لیبرمن» در ماه آپریل با این وبسایت خبری عربستانی مصاحبه و تاکید کرده بود که اسرائیل حمله ایرانی‌ها را تحمل نخواهد کرد و برایش زحمتی نیست که در چنین مواردی به ایران حمله کند.

«لیبرمن» مدعی شده بود که اسرائیل دنبال جنگ با هیچ کسی نیست اما حضور نظامی ایران در سوریه را تحمل نمی‌کند.

«اسرائیل ییتز» وزیر اطلاعات و حمل و نقل رژیم صهیونیستی هم در ماه فوریه با این وبسایت خبری عربستانی مصاحبه کرده و در اظهاراتی بی‌اساس مدعی شد: «اگر ایران به تهدید اسرائیل ادامه دهد و اقدامی علیه اسرائیل از سوریه داشته باشد، به آنها درسی خواهیم داد که هرگز فراموش نکند.»

به گزارش «آروتز شوا»، این مصاحبه‌ها بازتابی از بهبود روابط اسرائیل و عربستان است.

به گزارش ایلنا، اخیرا «آروتز شوا» در گزارشی گفته بود که دولت سعودی دنبال عادی‌سازی روابط با اسرائیل از طریق طرح صلح خاورمیانه توسط دولت ترامپ است. هدف از این طرح نه تنها توافق نهایی بین اسرائیل و فلسطین  است بلکه شناسایی دولت یهود توسط جهان عرب هم در دستور کار این طرح است.

گزارش دیگری نشان می‌دهد «ملک سلمان» برنامه دارد عقب‌نشینی کرده و پسرش را به عنوان جانشین خود معرفی کند و به محض اینکه «بن سلمان» پادشاه عربستان شد، به ارتش اسرائیل برای اقدام علیه حزب‌الله کمک خواهد کرد.

«محمد بن سلمان» اخیرا در تماس تلفنی با دونالد ترامپ مدعی شده بود که اسرائیلی‌ها در وطن خودشان محق هستند.

کد N1931274

وبگردی