آفتاب

نخستین جشنواره ملی ایده‌پردازی نیروی زمینی برگزار می‌شود

نخستین جشنواره ملی ایده‌پردازی نیروی زمینی برگزار می‌شود

همشهری آنلاین: رئیس مرکز مطالعات، تحقیقات و تدوین آیین نامه‌های رزمی نیروی زمینی ارتش، از برگزاری چهارمین جشنواره سازمانی و نخستین جشنواره ملی ایده پردازی این نیرو تحت عنوان (شهید نامجو) در روز دوشنبه ۲۲ مردادماه جاری در ستاد فرماندهی نزاجا خبر داد.

به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ دوم ستاد عبدالرحیم لطفی در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: این دو جشنواره با هدف ارتقای توانمندی دفاعی در رزم زمینی، بهره برداری از شرکت های دانش بنیان، تعامل و تبادل علمی بین دانشگاه و نیروهای مسلح، تعمیم و توسعه یافته های علمی و فعالیت های تحقیقاتی و نظایر آن با حضور مسئولان کشوری و لشکری برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: این جشنواره ها در چهار محور ساختار سازمان در حوزه دفاع، سرمایه انسانی و آموزش در حوزه دفاع، تکنیک ‌ها و تاکتیک ها در حوزه دفاع و تجهیزات، سلاح ها و سامانه های نوین در حوزه دفاع برگزار می شود.

رئیس مرکز مطالعات، تحقیقات و تدوین آیین نامه های رزمی نزاجا توضیح داد: این جشنواره در ستاد مرکزی نیروی زمینی ارتش و با حضور فرمانده کل ارتش و جمعی از مسئولان کشوری و لشکری برگزار می شود.

امیر سرتیپ دوم ستاد لطفی اضافه کرد: نیروی زمینی محوری ارتش در حوزه بهره برداری از ایده نخبگان و شرکت های دانش بنیان محدودیت اعتباری ندارد و برای این جشنواره سه هزار ایده ارسال شده است که ۳۶ ایده کاربردی گزینش و از این تعداد ۲۱ ایده صنعتی و ۱۵ ایده نظری است.

وی اظهار داشت: هدف ما این است که با توجه به فرامین فرماندهی معظم کل قوا در استفاده از توان داخلی همه تلاش خود را برای شناخت، بهره‌برداری و شکوفایی دانش و فناوری بومی قرار دهیم تا بتوانیم کشور را بی نیاز کنیم.

رئیس مرکز مطالعات، تحقیقات و تدوین آیین نامه های رزمی نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: در جشنواره امسال پنل های تخصصی برای ایده‌ها، نشست های علمی در اتاق های vip برای مراکز علمی و شرکت های دانش بنیان و ارتباط آنها با مسئولان و دست اندرکاران نیروهای مسلح خواهیم داشت که بتوانند محصولات خود را به مسئولان ارائه دهند و تبادل اطلاعات و اخبار داشته باشند. همچنین شرکت‌های دانش‌بنیان نیازمندی های نیروهای مسلح را دریافت کرده تا بتوانند در راستای تامین آن حرکت کنند.

وی گفت: با توجه به تغییرات محیطی در دنیای کنونی که با سرعت باورنکردنی در حال بروز است، برای سازماندهی به منظور حفظ موجودیت و پویایی سازمان ناگزیر از تغییرات مداوم هم زمان و حتی جلوتر از محیط هستیم و از زمان انتصاب امیر سرتیپ کیومرث حیدری به فرماندهی نیروی زمینی ارتش، چهار جشنواره ایده پردازی در نزاجا برگزار شده است و دو جشنواره در هر سال برگزار خواهد شد.

کد N1929208

وبگردی