آفتاب

یک ماه از مطالبات مهماندار شرکت «ماربین» پرداخت شد

یک ماه از مطالبات مهماندار شرکت «ماربین» پرداخت شد

یکی از مهمانداران شاغل در شرکت «ماربین» از پرداخت یک ماه از مجموع دوماه معوقات مزدی حدود ۳۰۰ مهماندار پیمانکاری این شرکت خبر داد.

یکی از کارگران مهماندار درتماس با خبرنگار ایلنا گفت: صبح امروز شنبه (۲۰ مرداد ماه) کارفرمای شرکت ماربین پیمانکار نیروی انسانی شرکت رجا معادل یک ماه از مجموع دو ماه معوقات مزدی آنها را پرداخت کرده است.

این کارگران که شمار آنها به حدود ۳۰۰نفر می‌رسد، درباره سرنوشت دیگر مطالبات خود می‌گویند: در حال حاضر به غیر از یک ماه معوقات مزدی پرداخت شده که مربوط به خرداد ماه سال جاری است، هنوز دستمزد تیر را طلبکارند.

او در ادامه گفت: مهمانداران تحت مسئولیت شرکت «ماربین» که دارای سوابق کاری ۱۰ تا ۱۵ ساله هستند و در محور ریلی اهواز ،گرگان ،زاهدان و شیراز فعالیت می‌کنند.

او با بیان اینکه کارگران مهماندار شاغل در شرکت رجا هر ماهه حقوق خود را با تاخیر دریافت می‌کنند، افزود: دست‌کم دو هزار نفر از مهمانداران شاغل در شرکت راه‌آهن رجا که تحت مسئولیت چندین شرکت پیمانکاری به کارهای خدمات‌دهی به مسافران یا همان شغل مهمانداری مشغول‌اند، مطالبات مزدیشان چند ین ماه به تاخیر افتاده است.

وی با ابراز نگرانی از امنیت شغلی همکارانش گفت: یکی از مشکلات صنفی آنها نداشتن امنیت شغلی به سبب داشتن قراردادهای کوتاه‌مدت است که در نتیجه آن جرات اعتراض را از کارگران مهماندار سلب کرده است.

این کارگر پرداخت مابقی معوقات حقوقی کارگران را برای تامین معاش در شرایط اقتصادی کنونی ضروری دانست و اضافه کرد: امید وارم کارگران با همراهی مسئولان شرکت رجا بتوانند مابقی مطالبات قانونی خود را از کارفرما بگیرند.

کد N1928847

وبگردی