آفتاب

سخن سردبیر | بگم بگم هایی که تمامی ندارد

سخن سردبیر | بگم بگم هایی که تمامی ندارد

استارت این کار در سال 88 توسط احمدی نژاد در مناظرات تلویزیونی زده شد

آفتاب: چند روز پیش مجلس شورای اسلامی یا همان خانه ملت، رنگ و بوی استیضاح وزیر کار را به خود گرفته بود. بالاخره ربیعی؛ وزیر کار با همه حرف و حدیث ها استیضاح شد و نتوانست رای اعتماد مجلس را کسب کند. اما به دنبال این خبر، خبری دیگر به نقل از ربیعی در رسانه ها منتشر شد. خبر این بود؛

«علی ربیعی: به زودی درباره جلسه استیضاح با مردم سخن خواهم گفت. مطالب ناگفته زیادی از شیوه اداره مجلس گرفته تا مطالب و تهمت‌های نمایندگان موافق استیضاح وجود دارد که در فرصت مناسبی آن را در قالب نامه‌ای خطاب به مردم و کارگران اعلام خواهم کرد.»

در واقع علی ربیعی تصمیم گرفته ناگفته هایی از وضعیت مجلس را برای مردم بازگو کند. این اولین بار نیست که یک مسئول پس از برکناری از مسئولیت تصمیم به چنین کاری گرفته است. استارت این کار در سال 88 توسط احمدی نژاد در مناظرات تلویزیونی زده شد. احمدی نژاد برای اینکه نامزد انتخاباتی رقیب را به زانو در آورد از لفظ «بگم بگم» استفاده کرد که این لفظ تا مدت ها مانند طنزهای مهران مدیری، ورد زبان کوچک و بزرگ بود.

پس از او دیگر این مسئله باب شد که تا مسئولی موقعیتش را در خطر می بیند سعی می کند مخاطبان و رقبای خود را به این شکل به زانو دربیاورد و به قولی آنها را از میدان به در کند.

جای سوال است که یک مسئول در طول مدت خدمت به تنها چیزی که فکر نمی کند این است که مشکلات و مسائل را با مردم در میان بگذارد ولی به محض اینکه از خدمت به هر دلیلی منفصل یا برکنار شد، به فکر درد دل با مردم و افشاگری می افتد.

ای کاش این روند، تغییرکند. شاید با تغییر در این نوع نگرش توسط مسئولین، مشکلی از مشکلات مردم مرتفع شد،؛ شاید...


محسن باقری

سردبیر
کد N1928580

وبگردی