آفتاب

ضرورت تقویت ساختار کمیته ورزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی

ضرورت تقویت ساختار کمیته ورزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت و نایب رییس کمیته ورزشی کارکنان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بر تقویت ساختار این کمیته در ستاد و دانشگاه‌های علوم پزشکی، عزم جدی برای نهادینه‌سازی ورزش در بین کارکنان این وزارتخانه و توسعه فعالیت‌های ورزشی بانوان، تاکید کرد.

به گزارش ایسنا،دکتر سیدعلی صدرالسادات، در اولین جلسه کمیته ورزشی وزارت بهداشت در سال جاری که در دفتر معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت تشکیل شد،در سخنانی با اشاره به اهمیت ورزش کارکنان از دیدگاه مدیران تصمیم‌گیر کنونی وزارت بهداشت، این دوران را دورانی طلایی برای پرداختن به این حوزه دانست و تاکید کرد: باید از این فرصت استفاده کرده و با عزم جدی برای نهادینه‌سازی ورزش در بین کارکنان وزارت بهداشت، در راستای تحقق ماموریت‌های تعریف‌شده، گام برداریم.

وی با تاکید بر لزوم توسعه فعالیت‌های ورزشی بانوان شاغل در وزارت بهداشت، افزود: در راستای تقویت این هدف و تشویق بانوان به مشارکت بیشتر در حوزه ورزشی، لازم است در ستاد و دانشگاه‌های علوم پزشکی، مسئول ورزش بانوان مشخص و معرفی شده و معاون یا نایب‌ رییس هیات‌های ورزشی، از بین بانوان شاغل در ستاد و دانشگاه‌ها انتخاب شود. 

دکتر صدرالسادات با اشاره به اینکه انعکاس فعالیت‌های ورزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی برای ایجاد همکاری و همدلی بیشتر بین هیات‌های ورزشی ستادی و دانشگاهی موثر است، تصریح کرد: باید برای جلوگیری از فرسودگی جسمی کارمندان جوان، به‌خصوص در بخش‌های درمانی، برنامه‌ریزی کرد.

نایب رییس کمیته ورزشی کارکنان وزارت بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود به بررسی وضعیت امور ورزش معلولان و جانبازان در دانشگاه‌های علوم پزشکی و المپیادهای ورزشی برگزار شده برای این قشر از کارکنان، پرداخت و راهکارهای لازم برای رفع مشکلات موجود در این زمینه را مورد توجه قرار داد. 

به گزارش وبدا، در این جلسه، ورزش‌های گروهی به‌عنوان یک اولویت، مورد تاکید بیشتری قرار گرفت و مقرر شد با در نظر گرفتن سازوکارهای انگیزشی برای فعالیت بیشتر هیات‌های ورزشی، برنامه‌ریزی لازم برای برگزاری مسابقات در ورزش‌های انفرادی در طول سال، در دستور کار این هیات‌ها قرار گیرد.

همچنین مقرر شد، خانم ساره محمدی، مشاور وزیر در امور بانوان به‌ عنوان عضو کمیته ورزشی معرفی شده و گزارش ارائه‌ شده درخصوص فعالیت‌های ورزشی کارکنان وزارت متبوع پس از اصلاح برخی موارد و افزودن عملکرد ورزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی، به وزارت ورزش و جوانان ارسال شود.

انتهای پیام

کد N1928479

وبگردی