آفتاب

رایزنی ایران و روسیه با محوریت همکاری‌ در زمینه مبارزه با تروریسم

رایزنی ایران و روسیه با محوریت همکاری‌ در زمینه مبارزه با تروریسم

معاون حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه با معاون وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه با محوریت مبارزه با تروریسم دیدار و رایزنی کرد.

به گزارش ایلنا، غلامحسین دهقانی، معاون حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه در ملاقات با الگ سیرومولوتوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه در ‌امور مبارزه با تروریسم، همکاری‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی دو ‌کشور را در این‌ خصوص مورد بررسی و تبادل‌ نظر قرار داد.

در این‌ دور از رایزنی‌ها که‌ با حضور مهدی سنایی، سفیر جمهوری اسلامی ‌ایران در روسیه برگزار شد، همکاری‌ها و تعاملات دو کشور درخصوص مبارزه با گروه‌های تروریستی به ‌ویژه داعش در منطقه مورد بررسی قرار گرفت.

دهقانی با اشاره به علل ریشه‌ای تروریسم‌ و ‌افراط‌گرایی در منطقه، بر لزوم هماهنگی دو دولت برای مقابله جدی و عملیاتی با تروریسم‌ در منطقه و تقویت همکاری‌ها تاکید کرد.

در این دیدار الگ سیرومولوتوف با اشاره به عزم فدراسیون روسیه و جمهوری اسلامی ایران برای مبارزه با تروریسم خواستار تقویت و ارتقای مناسبات دو کشور برای پیشگیری از حضور و فعالیت گروه‌های تروریستی در دیگر کشورهای منطقه شد.

طرفین با تشریح تلاش‌های دولت‌های ایران و روسیه در سطح ملی و بین‌المللی پیرامون تقویت ظرفیت‌های تقنینی، اجرایی و قضایی، بر عزم راسخ کشورهایشان برای همکاری با سایر دولت‌ها تأکید کردند.

در این دیدار، طرف روسی از هیأت ایرانی دعوت کرد که در کنفرانس مبارزه با انتقال غیرقانونی سلاح برای تروریست‌ها که قرار است در ماه سپتامبر سال جاری میلادی در مسکو برگزار شود، شرکت کند.

کد N1927921

وبگردی