آفتاب

قاتل عصبانی از قصاص گریخت

قاتل عصبانی از قصاص گریخت

راننده جوان که در جریان درگیری با راننده دیگری، وی را با ضربه چاقو به قتل رسانده و به‌خاطر این جنایت در آستانه قصاص قرار گرفته بود از سوی اولیای دم مقتول بخشیده شد.

به گزارش همشهری، این جنایت تابستان سال91 در اسلامشهر اتفاق افتاد. ماجرا از این قرار بود که 2راننده در یکی از خیابان‌ها با یکدیگر درگیر شدند و با بالا گرفتن کشمکش بین آنها یکی از آنها که راننده پراید بود با ضربه چاقوی راننده دیگر به قتل رسید. به‌دنبال این جنایت، متهم به قتل دستگیر شد و در جریان بازجویی‌های مقدماتی اعتراف کرد که چون راننده پراید جلوی او پیچیده بود عصبانی شده و وی را به قتل رسانده است.

او مدعی بود که ناخواسته و از سر عصبانیت دست به این جنایت زده است، با وجود این اولیای دم اعلام کردند او باید قصاص شود. در چنین شرایطی دادگاه حکم قصاص را صادر کرد و پرونده بعد از تأیید رأی در دیوان‌عالی کشور به اجرای احکام فرستاده شد. در شرایطی که جوان قاتل در یک‌قدمی چوبه دار بود اولیای دم او را بخشیدند. در این شرایط پرونده برای محاکمه متهم از لحاظ جنبه عمومی جرم بار‌دیگر به دادگاه فرستاده شد.

در جلسه رسیدگی به این پرونده که صبح دیروز در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محسن زالی‌بوئینی برگزار شد متهم در دفاع از خودش گفت: وقتی این اتفاق افتاد تابستان بود. از هوای گرم کلافه شده بودم. از محل کارم به خانه برمی‌گشتم و ترافیک هم عصبانی‌ام کرده بود.

در بین راه راننده پراید ناگهان جلوی من پیچید. وقتی اعتراض کردم پیاده شد و یک سیلی به من زد. من هم در اوج عصبانیت چاقویی را که در جیبم بود بیرون کشیدم و ضربه‌ای به او زدم. باور کنید من قصد به قتل رساندن او را نداشتم. همه‌‌چیز در یک لحظه اتفاق افتاد. رانندگی در گرما و ترافیک کلافه‌ام کرده بود و وقتی با راننده پراید درگیر شدم ناگهان کنترلم را از دست دادم.

متهم در ادامه گفت: در این 6سالی که در زندان هستم آدم دیگری شده‌ام. در کلاس‌های قرآن شرکت و تلاش کردم راه تازه‌ای برای ادامه زندگی‌ام انتخاب کنم. هیچ‌وقت فراموش نمی‌کنم روزهایی را که قرار بود قصاص شوم. مجبور شدم همه زندگی‌ام را بفروشم و با پرداخت 150میلیون تومان به اولیای دم رضایت آنها را جلب کنم. حالا هم قول می‌دهم درصورت آزادی از زندان هیچ‌وقت با خودم چاقو حمل نکنم و دست به چنین کارهایی نزنم. با پایان دفاعیات متهم ختم جلسه اعلام شد.

کد N1927695

وبگردی