آفتاب

وزیر علوم: میزان اعتقادات دینی دانشجویان از میانگین جامعه بالاتر است

وزیر علوم: میزان اعتقادات دینی دانشجویان از میانگین جامعه بالاتر است

همشهری آنلاین: وزیر علوم، تحقیقات و فناری گفت: بر اساس پژوهش‌های علمی انجام شده، میزان اعتقادات دینی و احساس تعلق دانشجویان به هویت انقلابی و ملی از میانگین جامعه بالاتر است.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني وزارت علوم، دکتر منصور غلامی در آیین تجلیل از دست‌اندرکاران برنامه‌های فرهنگی «راهیان نور، کنگره ملی شهدا و اربعین دانشگاهیان» اظهار داشت: بر اساس نظرسنجی‌های صورت گرفته، میزان اعتقادات دینی و احساس تعلق دانشجویان به هویت انقلابی و ملی از میانگین جامعه بالاتر است که این امر نشان‌دهنده توفیق برنامه‌های فرهنگی و معنوی دانشگاه‌ها در دستیابی به اهداف است.

دکتر غلامی، برنامه «راهیان نور، کنگره ملی شهدا و اربعین دانشگاهیان» را از شاخص‌ترین برنامه‌های فرهنگی دانشگاه‌ها دانست و گفت: اين برنامه‌ها باید با حمایت بیشتر تداوم پيدا كنند.

وزير علوم، تحقيقات و فناوري افزود: در هر سال نسبت به سال گذشته آن، عظمت و شکوه این برنامه‌ها بیشتر شده و اثرگذاری آنها بیشتر مشاهده می‌شود.

وزیر علوم با اشاره به افزایش داوطلبان حضور در اردوهای راهیان نور علیرغم فاصله زمانی با سال‌های دفاع مقدس، گفت: با توجه به برنامه‌های تحصیلی دانشگاه‌ها فرصت کمی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی مانند راهیان نور وجود دارد و این برنامه مهم در یک زمان فشرده و با آن عظمت برگزار می‌شود که قابل تحسین است.

دکتر غلامی، انتقال پیام امام (ره)، شهدا و رهنمودهای مقام معظم رهبری به دانشجویان را از آثار برنامه راهیان نور دانست و با قدردانی از حمایت‌ها و پشتیبانی‌های دانشگاه‌های کشور بویژه دانشگاه‌های غرب و جنوب در برنامه‌های راهیان نور و اربعین دانشگاهیان گفت: خدمت به شرکت‌کنندگان در این برنامه‌ها همانند خدمت به زائران اماکن مقدسه ارزشمند است.

کد N1927681

وبگردی