آفتاب
مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت ارشاد:

مشکل تامین کاغذ برای مطبوعات حل می شود

مشکل تامین کاغذ برای مطبوعات حل می شود

ایلام-مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت ارشاد گفت: مشکل تامین کاغذ برای جامعه مطبوعات حل می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمدرضا دربندی امروز در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه ایلام اظهار داشت: بعد از مشکلات به وجود برای تامین کاغذ به دلیل تعطیل شدن دو کارخانه چوب در کشور و سایر کشورهای واردکننده و همچنین گران شدن ارز، یک کارگروه متشکل از تجار و روزنامه هایی که واردکننده کاغذ بودند، در وزارت ارشاد تشکیل شده است.

وی گفت: بر این اساس برای جلوگیری از گران فروشی واردکنندگان نسبت به تامین کاغذ با قیمت مناسب در بین جامعه مطبوعات اقدام خواهند کرد.

وی از تشکیل یک شورای حل اختلاف برای بررسی شکایت از اهالی رسانه خبر داد و گفت: خدمات مشاوره ای رایگان حقوقی و بیمه ای به اهالی رسانه طی دو روز در هفته در معاونت مطبوعاتی ارائه می شود.

دربندی با اشاره به اینکه ۳۰ خبرگزاری در کشور فعال است، گفت: از هفت هزار نشریات مکتوب کشور، سه هزار و ۸۰۰ مورد فعال هستند.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت ارشاد اظهار داشت: ۹ هزار و ۳۰۰ رسانه از وزارت ارشاد مجوز فعالیت دریافت کرده اند و پنج هزار و ۴۳۰ خبرنگار عضو خانه مطبوعات هستند.

وی از پرداخت ۲۱ میلیارد تومان یارانه به مطبوعات کشور طی سال جاری خبر داد و گفت: فرایندهای پرداخت یارانه تغییر کرده و هیچ رسانه دولتی و یا رسانه ای که از بودجه عمومی و بیت المال استفاده می کند، مشمول دریافت یارانه نمی شود.

کد N1927240

وبگردی