آفتاب
نچیروان بارزانی:

تجارت اقلیم با ایران تابع روابط بغداد با تهران است

تجارت اقلیم با ایران تابع روابط بغداد با تهران است

نخست وزیر اقلیم کردستان دربارە تأثیر تحریم‌های آمریکا بر روابط بازرگانی اقلیم کردستان با ایران، گفت: مبادلات بازرگانی ما با ایران تابع روابط بازرگانی عراق با این کشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «کردستان ۲۴» نچیروان بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان در پاسخ خبرنگاران در مورد آیندە بازرگانی میان اقلیم کردستان با ایران پس از اعمال تحریم‌های جدید آمریکا علیە این کشور، گفت: تجارت و مبادلات بازرگانی اقلیم کردستان با ایران، در چارچوب سیاست کلی دولت مرکزی عراق انجام می‌شود.

نچیروان بارزانی، در مورد موضع دولت اقلیم کردستان در این بارە گفت: ما در این مورد در چارچوب سیاست‌های دولت عراق اقدام می‌کنیم. این موضوع بە همە عراق ارتباط دارد و ما در این مورد بخشنامە‌های دولت مرکزی عراق را اجرا می‌کنیم. تاکنون نمی‌دانیم برخورد آمریکا با عراق در بارە این موضوع چگونە‌ خواهد بود.

نخست وزیر اقلیم کردستان کە در کنفرانس خبری هفتگی بە خبرنگاران پاسخ می‌داد، بە تأمین برق در مناطق جنوبی عراق اشارە کرد و گفت: برای مثال در جنوب حدود ٥٥ الی ٦٠ درصد برق عراق از سوی ایران تأمین می‌شود. سوخت گازی دو مرکز تولید برق از سوی ایران تأمین می‌ شود. با این حال عراق هم دارای موقعیت خاص خود است. هدف ما این نیست کە تحریم‌ها علیە ایران را نقض کنیم. ما کە با این کشور مرزهای مشترک طولانی داریم، باید بدانیم آنچە نباید انجام بدهیم چیست؟ بە همراه عراق این موارد را اجرا می‌کنیم.

کد N1927125

وبگردی