آفتاب

تحریم‌های آمریکا علیه ایران نقض آشکار قوانین بین‌المللی است

تحریم‌های آمریکا علیه ایران نقض آشکار قوانین بین‌المللی است

معاون رئیس‌جمهوری عراق، در بیانیه‌ای اقدام یک‌جانبه آمریکا به ازسرگیری تحریم‌ها علیه ایران را نقض آشکار قوانین بین‌المللی تلقی کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از السومریه‌نیوز، «نوری المالکی» معاون رئیس‌جمهوری عراق، که دوره فعالیتش در این سمت رو به‌پایان است، امروز- چهارشنبه- در بیانیه‌ای اقدام آمریکا به ازسرگیری‌ تحریم‌ها علیه ایران را محکوم کرد.

المالکی گفت: «مخالفت و محکومیت شدید درباره تحریم‌های تحمیلی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران و دیگر تحریم‌های یکجانبه آن علیه دیگر کشورها را مورد تأکید قرار می‌دهیم و از دولت‌ها در منطقه و جهان می‌خواهیم با این سیاست‌ها مخالفت کنند؛ چرا که محاصره و تحریم‌ها اقداماتی ناصحیح و غیرقانونی است و اقدامی انتقامی و سختگیرانه خارج از مشروعیت بین‌المللی محسوب می‌شود».

وی افزود: «این اقدامات خصمانه تا زمانی‌که گرسنه نگه‌داشتن ملتی مسلمان و دوست، و مبارزه با نظام جمهوری اسلامی را هدف قرار می‌دهد، نامشروع وغیرقانونی است و نقض آشکار قوانین بین‌المللی تلقی می‌شود».

دور جدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران که در ماه می گذشته توسط «دونالد ترامپ» امضا شده بود، از صبح روز گذشته وارد مرحله اجرایی شده است. 

 

کد N1927111

وبگردی