آفتاب

جولان آلاینده ازن در هوای گرم پایتخت / احتمال حذف طرح ترافیک خبرنگاری در سال آینده

جولان آلاینده ازن در هوای گرم پایتخت / احتمال حذف طرح ترافیک خبرنگاری در سال آینده

"بیشترین زباله پلاستیکی از طرف ایران وارد دریای خزر می‌شود، آبرسانی به ۵۰۲ روستای درگیر خشکسالی در طرح «نذر آب»، افزایش ۲ برابری پذیرش معتادان متجاهر در بهزیستی، وضعیت مشمولان قانون «منع به کارگیری بازنشستگان» در سازمان بیمه سلامت، آخرین وضعیت پرونده فعالان محیط زیستی بازداشتی و آموزش مهارتی ۷۰ هزار هنرجو از طریق برونسپاری در سال تحصیلی جدید" از مهم‌ترین خبرهای اداره اجتماعی ایسنا در روز سه‌شنبه هستند.

به گزارش ایسنا، در ادامه به برخی از مهم‌ترین اخبار  اجتماعی ایسنا  اشاره شده که با کلیک روی تیتر هر یک از آنها، متن کامل خبر در دسترس خواهد بود:

رئیس جمعیت هلال احمر اعلام کرد

آبرسانی به ۵۰۲ روستای درگیر خشکسالی در طرح «نذر آب»

علی اصغر پیوندی، رئیس جمعیت هلال احمر در مراسم اختتامیه جشنواره مداد قرمز با تشریح جزئیات آغاز «کمپین نذر آب» در سه استان سیستان و بلوچستان، کرمان و خراسان جنوبی از هزینه ۱۷ میلیارد ریالی برای تامین بسته غذایی برای نیازمندان خبر داد.

پیوندی اضافه کرد: کمپین نذر آب که از ۱۶ مرداد آغاز شده دارای سه محور است و شامل ارسال آب به صورت آب آشامیدنی و توزیع تانکر آب در ۵۰۲ روستا که احتیاج فوری به آب داشتند، می‌شود. همچنین ۵۰ هزار بسته غذایی میان نیازمندان توزیع شده است.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست:

بیشترین زباله پلاستیکی از طرف ایران وارد دریای خزر می‌شود

پروین فرشچی، معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اختلاف نظرهای مطرح در مورد پیش بینی تراز آب دریای خزر گفت: باید با توجه به آمارهای گذشته حداقل و حداکثر تراز را برای برنامه‌های توسعه ای محور قرار دهیم.

معاون محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست همچنین از اجرایی شدن طرح «نبرد با غول پلاستیکی در سواحل خزر» خبر داد و گفت: هدف این است که ابتدا بحث تفکیک از مبدا را برای شهروندان جا بیندازیم و بدانیم که زباله‌های پلاستیکی چه بلایی بر سر طبیعت می آورد.

جولان آلاینده ازن در هوای گرم پایتخت

یوسف رشیدی، عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به اینکه  ازن آلاینده‌ای است که امسال بیش از سال‌های پیش در هوای تهران افزایش یافت، اظهار داشت:  میزان ازن در حاشیه و اطراف شهرهای بزرگ بیشتر از هسته مرکزی شهر است چرا که حاشیه شهرها ترافیک بیشتری دارند.

حسین شهبازی که در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران مدیریت واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی را برعهده دارد، نیز با اشاره به تاثیر خودروهای کاربراتوری‌ و دیزلی‌ در تولید ازن اظهار می‌کند: موتورسیکلت‌های کاربراتوری هیدروکربن‌های زیادی تولید می‌کنند و خودروهای دیزلی نیز در تولید اکسیدهای نیتروژن نقش دارند و هر دوی این‌ها پایه‌گذار ازن هستند.

مدیرکل آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش خبرداد

آموزش مهارتی ۷۰ هزار هنرجو از طریق برونسپاری در سال تحصیلی جدید

مصطفی آذرکیش، مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در سال تحصیلی گذشته ۵۵ هزار هنرجو را از طریق برونسپاری در خارج از آموزش و پرورش، تحت آموزش مهارت قرار دادیم گفت: در برنامه ابلاغی به استان‌ها، ۱۵ هزار هنرجو را به برنامه برونسپاری اضافه کردیم و بر این اساس برای سال تحصیلی جدید ۷۰ هزار هنرجو وارد برنامه برونسپاری می‌شوند.

معاون سازمان بهزیستی اعلام کرد

افزایش ۲ برابری پذیرش معتادان متجاهردر بهزیستی/ افزایش جرائم ناشی از وجود این معتادان نیست

فرید براتی سده، معاون پیشگیری و درمان مرکز درمان سازمان بهزیستی کشوراز افزاییش ۱.۵ تا ۲ برابری جمع آوری معتادان متجاهر در ۳ ماه نخست امسال نسبت به سال قبل خبر داد.

وی در مورد برخی اظهارات در مورد کاهش سن مصرف مواد مخدر در کشور نیز توضیح داد: آنچه در این خصوص اهمیت دارد میانگین سنی مصرف مواد مخدر است و اگرچه شاهد کاهش سن مصرف مواد مخدر هستیم اما این تغییرات شدید و محسوس نبوده‌اند. 

در گفت‌وگو با ایسنا اعلام شد

وضعیت مشمولان قانون «منع به کارگیری بازنشستگان» در سازمان بیمه سلامت

مهندس طاهر موهبتی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با بیان اینکه بخشی از بازنشستگان شاغل در این سازمان مشمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان هستند و تعداد آنها باید احصاء شود، گفت: ما تابع قانون هستیم و اگر این قانون ابلاغ شود، حتما در اجرای آن پیشگام خواهیم بود.

موهبتی با بیان اینکه قاعدتا با اجرای این قانون از خدمات بخشی از افراد شاغل در این سازمان محروم می‌شویم، افزود: اما روش‌هایی از جمله ماده ۹۴ قانون مدیریت وجود دارد که بر اساس آن، بازنشستگان می‌توانند به میزان یک‌سوم زمان در هفته کار کنند و به اندازه همان یک‌سوم هم دریافتی داشته باشند. بنابراین چنین روش‌هایی برای استفاده از ظرفیت آنها وجود دارد.

پورسید آقایی خبر داد: آغاز فاز دوم نظارت پروژه‌های ترافیکی در مناطق ۲۲ گانه تهران

محسن پورسید آقایی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از آغاز دور دوم بررسی مشکلات پروژه‌های حمل و نقلی مناطق ۲۲ گانه تهران خبر داد.

پورسید آقایی با بیان این که در این دوره تیم معاونت حمل و نقل با حضور در مناطق در مورد اجرا شدن یا نشدن تصمیماتی که در دور اول جلسات گرفته شده  و همچنین بررسی چالش‌ها و فرصتها اقدام می‌کند، گفت‌: خوشبختانه دور دوم بازدیدهایمان از منطقه چهار شروع شد و از ساعت شش صبح بازدید میدانی از پروژه‌ ها صورت گرفته است و این بازدید به برگزاری جلسه معاونان معاونت حمل و نقل در همان منطقه ختم می‌شود.

در نشست رئیس سازمان محیط زیست مطرح شد

آخرین وضعیت پرونده فعالان محیط زیستی بازداشتی / احتمال عمدی بودن حریق هورالعظیم

عیسی کلانتری، رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست با بیان اینکه امیدواریم تا پایان تابستان پرونده فعالان محیط زیستی بازداشت شده تعیین تکلیف شود، گفت: قوه قضاییه اعلام می‌کند که این موضوع به ما ربطی ندارد اما ما به عنوان شهروند حق دادخواهی در این زمینه داریم ضمن اینکه بلاتکلیفی این پرونده سمن‌های محیط زیستی کشور را تحت تاثیر قرار داده است.

کلانتری با اشاره به سفر اخیر خود به استان خوزستان و بازدید از تالاب هورالعظیم گفت: آتش سوزی‌های هورالعظیم در ۱۰ تا ۱۵ کیلومتری از خاک ایران اتفاق افتاده و آن سوی هورالعظیم که در خاک عراق قرار دارد هیچ مشکلی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه یک سوم هورالعظیم در خاک ایران و دو سوم آن در خاک عراق است، گفت: در هورالعظیم مربوط به عراق اثری از آتش سوزی وجود ندارد برای همین مرزبانی کشور این گمانه را مطرح می‌کند که ممکن است آتش سوزی‌ها به طور عمدی اتفاق افتاده باشد.

اعطا:

رفع ابهام بازنشستگی "افشانی" با استفساریه مجلس

علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران در مورد بازنشسته بودن یا نبودن افشانی گفت: می‌توان برای رفع این ابهام از استفساریه مجلس استفاده کرد.

وی افزود: در بررسی اولیه مصوبه منع بکارگیری بازنشستگان، شهردار تهران مشمول مصوبه نمی‌شد چرا که در بند "الف" تا "ج" قانون مدیریت کشوری، شهردار نیز در بند "ج" همتراز افرادی که مستثنی بودند قرار گرفت اما حالا در قانون جدید کلمه "هم ترازی" حذف شده و در هیچ جای مصوبه نیز بندی در خصوص اینکه موارد قبلی در قانون جدید نقض یا ملغی می‌شود نیز ذکر نشده است.

به گزارش ایسنا، پربازدیدترین اخبار  اداره اجتماعی  در ۲۴ ساعت گذشته به شرح زیر است:

جولان آلاینده ازن در هوای گرم پایتخت

احتمال حذف طرح ترافیک خبرنگاری درسال آینده/مهلت به شهرداری برای شناسایی ساختمان‌های ناایمن

آخرین وضعیت پرونده فعالان محیط زیستی بازداشتی / احتمال عمدی بودن حریق هورالعظیم

آتش‌سوزی ساختمان اداری۱۰ طبقه در خیابان آفریقا / عملیات ادامه دارد

متخلفان بازار ارز شناسایی و تحویل مراجع قضایی شده‌اند/کشف انبارهای محتکران

انتهای پیام

کد N1925955

وبگردی