آفتاب

فرشادان: بسته جدید ارزی می‌تواند به ساماندهی وضعیت آشفته بازار کمک کند

فرشادان: بسته جدید ارزی می‌تواند به ساماندهی وضعیت آشفته بازار کمک کند

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت که سیاست‌های جدید ارزی می‌تواند موجب ساماندهی وضعیت آشفته بازار شود.

سید مهدی فرشادان در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اجرای سیاست‌های جدید ارزی گفت: با توجه به اینکه در ماه‌های گذشته صرافی‌ها عملاً یا فعالیت نداشتند و یا به صورت غیررسمی فعالیت می‌کردند و کنترل آنها سخت‌تر بود، اجرای سیاست‌های جدید و فعال شدن صرافی ها باعث می شود امکان نظارت بر آنها هم وجود داشته باشد

 وی افزود: اختصاص ارز دولتی صرفاً برای کالاهای اساسی و ضروری یک اقدام نویدبخش است البته قطعاً این طرح بدون ایراد نخواهد بود ولی یک قدم رو به جلو و مثبتی است که می‌تواند تا حدودی وضعیت آشفته بازار را سامان ببخشد.

نماینده مردم سنندج در مجلس با اشاره به حذف سهمیه ارز دولتی در مواردی مثل ارز مسافرتی خاطرنشان کرد: در تمام دنیا در شرایط مشابه اولویت با کالاهای ضروری و نیازهای اساسی خواهد بود و به نظر من این اتفاق مبارکی است که ما اولویت‌ها را مشخص کنیم البته در این میان باید برای بیماران و دانشجویان هم مواردی را مد نظر داشته باشیم.

فرشادان در ادامه با تاکید بر ضرورت نگاه دقیق‌تر دستگاه‌های نظارتی به اجرای طرح بسته جدید ارزی گفت: قوه قضاییه هم باید با مفسدین متخلف و کسانی که مردم را تحت فشار قرار می‌دهند برخورد کند. مجلس هم باید وظیفه نظارتی خود را به خوبی انجام دهد چرا که این نظارت‌ها می‌تواند به اجرای موفق سیاست‌های جدید ارزی کمک کند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به برگزاری جلسات ستاد هماهنگی اقتصادی قوا و حساسیت  نسبت به مشکلات حوزه ارز، نسبت به موفقیت نسبی سیاست‌های جدید ارزی ابراز امیدواری کرد.

انتهای پیام

کد N1925480

وبگردی