آفتاب

هشدار به مردم | وعده‌ای جدید | موبایل نخرید، تا هفته آینده ارزان می‌شود

هشدار به مردم | وعده‌ای جدید | موبایل نخرید، تا هفته آینده ارزان می‌شود

در ماه‌های اخیر بازار کالاهای وارداتی دست‌خوش بازی‌های نوسانی ارز شدند

آفتاب: مردم همچنان منتظر رصد بازار از سوی دستگاه های نظارتی مانند سازمان حمایت و سازمان تعزیرات هستند که مدتی ا‌ست دست از نظارت بر عرضه کالاها برداشته و برخی در این بین به ماهی‌گیری در این بازار گل‌آلود پرداخته‌اند.
در ماه‌های اخیر بازار کالاهای وارداتی دست‌خوش بازی‌های نوسانی ارز شدند. تلفن همراه از این گرانی‌ها بی‌بهره نماند.
بازار تلفن همراه در هفته‌های گذشته با افزایش بی‌سابقه‌ قیمت روبرو شد و مردم برای خرید این کالا که تبدیل به عصای دست زندگی روزمره شده با مشکل مواجهه شدند. در پی این افزایش بی‌رویه قیمت، رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه اعلام کرد: مردم فعلا گوشی نخرند، چرا که تا یک هفته آینده وضعیت بهتر می‌شود.
هر چند پیش از اینها انتظار می‌رفت با وجود انتشار لیست شرکت‌هایی که از دلار ۴۲۰۰ تومانی برای واردات گوشی موبایل استفاده کرده بودند، قیمت تلفن همراه کاهش پیدا کند ولی این انتظار به رویا تبدیل شد و قیمت روزبه‌روز افزایش یافت، به طوری که شاهد رشد بیش از 50 درصدی قیمت تلفن همراه‌های چینی بودیم.
به گزارش آفتاب آنلاین؛ ابراهیم درستی - رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی، تصویری و تلفن همراه - دراین خصوص عنوان کرد: «دیگر ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی برای واردات گوشی اختصاص پیدا نمی‌کند که این خود دلیلی بر نوسان قیمت‌ها بوده است. پس فعلا توصیه می‌شود مردم گوشی تلفن همراه نخرید، چرا که در آینده نزدیک شاهد کاهش قیمت آن خواهیم بود.»
وی در ادامه افزود: «حدود ۱۳۰ هزار تلفن همراه که با ارز دولتی وارد و توقیف شده بود، به زودی رفع توقیف و با همان نرخ ارز دولتی روانه بازار می‌شود. همین موضوع می‌تواند تا حدود سبب کاهش قیمت شود.»
کد N1925417

وبگردی