آفتاب

افتتاح راه‌آهن ارومیه تا پایان شهریور ماه

افتتاح راه‌آهن ارومیه تا پایان شهریور ماه

معاون وزیر راه و شهرسازی از افتتاح راه‌آهن ارومیه تا پایان شهریور ماه خبر داد و گفت: در حال حاضر پیشرفت فیزیکی این پروژه به 95 درصد رسیده است و احتمالا در هفته دولت با حضور رییس جمهوری به افتتاح می‌رسد.

خیرالله خادمی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی با اشاره به تحقق برنامه اتصال 5 مرکز استان کشور به شبکه ریلی اظهار داشت: هدف دولت در راستای توسعه شبکه ریلی اتصال 5 مرکز استان به راه‌آهن بود که در سال 96 مرکز دو استان همدان و کرمانشاه به شبکه ریلی متصل شدند و  تحقق این برنامه در سال جاری ادامه می‌یابد و مردم سایر مراکز استان‌های مورد هدف به راه آهن دسترسی پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: سال گذشته دو مرکز استان همدان و کرمانشاه به شبکه ریلی متصل شدند و 440 کیلومتر راه آهن به شبکه ریلی اضافه شد و در حال حاضر مردم این دو استان می‌توانند از خدمات مسافری حمل و نقل ریلی استفاده کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تکمیل راه اهن سه استان دیگر از جمله آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی ( از مسیر دیگر،میانه – بستان آباد- تبریز ) و استان گیلان گفت: این سه استان هم در سال جاری به شبکه ریلی متصل می‌شوند.

خادمی درباره اتصال به افغانستان از طریق شبکه ریلی اظهار داشت: تا پایان سال جاری دسترسی ریلی به افغانستان از طریق مسیر خواف- هرات هم ایجاد خواهد شد و راه اهن ایران- افغانستان هم تا چند ماه دیگر به افتتاح می‌رسد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل ادامه داد: با افتتاح این پروژه ها 540 کیلومتر راه آهن جدید به شبکه ریلی کشور اضافه می شود.

وی از افتتاح راه آهن ارومیه تا پایان شهریور ماه خبر داد و گفت: پیشرفت فیزیکی خط آهن ارومیه به 95 درصد رسیده است. امروز بازدیدی از کل مسیر به وسیله درزین داشتیم تا روسازی و زیرسازی خط مورد بررسی قرار بگیرد.

 خادمی با اشاره به تکمیل خط آهن ارومیه- نقده- مهاباد اظهار داشت: کل طول مسیر 182 کیلومتر است که عملیات ساخت 84 کیلومتر آن در سال 92 به اتمام رسیده بود و امروز پیشرفت فیزیکی  مابقی مسیر به 95 درصد رسیده است و تا چند روز آینده با حضور رییس جمهوری به افتتاح می‌رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه استان آذربایجان غربی یکی از مهم ترین استان‌ها برای دسترسی به راه آهن است،‌ ادامه داد: با افتتاح راه آهن ارومیه،‌ شبکه ریلی به نزدیکی کشورهای همسایه ترکیه و آذربایجان می‌رسد و می‌تواند منجر به تبادلات بیشتر اقتصادی و در نهایت توسعه منطقه‌ای شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با اشاره به  تکمیل ایستگاه‌های راه اهن موجود در طول مسیر،‌ گفت: در حال حاضر پیشرفت فیزیکی ایستگاه راه اهن نقده به 98 درصد و پیشرفت فیزیکی راه آهن ارومیه که یکی از بزرگ ترین و زیباترین ایستگاه‌های کشور است به 95 درصد رسیده است و هزمان با افتتاح راه آهن ارومیه این ایستگاه‌ها هم تکمیل می شوند.

وی افزود: برای افتتاح راه آهن ارومیه منتظر تعیین وقت از سوی رییس جمهوری برای حضور در مراسم افتتاح هستیم و احتمالا در هفته دولت و در نهایت قبل از پایان شهریور ماه این پروژه هم افتتاح می‌شود و یکی دیگر از وعده‌های دولت تدبیر محقق خواهد شد و مردم استان آذربایجان غربی به شبکه ریلی دسترسی پیدا می‌کنند.

کد N1925359

وبگردی