آفتاب

خدمات‌رسانی به ایثارگران نیازمند همکاری تمام دستگاه‌ها است

خدمات‌رسانی به ایثارگران نیازمند همکاری تمام دستگاه‌ها است

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به جمعیت سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفری ایثارگران تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران تاکید کرد: با توجه به گستردگی این جامعه و مشکلات موجود خدمات‌رسانی به این عزیزان نیاز به همراهی و همکاری تمام وزارت‌خانه‌ها و دستگاه‌ها دارد.

به گزارش ایلنا، یکصد و شصت و پنجمین جلسه شورای مشاورین وزرا در امور ایثارگران امروز با حضور حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید محمدعلی شهیدی و جمشید انصاری، معاون رییس‌‌‌‌‌‌‌جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور در محل این سازمان برگزار شد.

شهیدی در این جلسه با بیان اینکه جلسات شورای مشاورین وزرا و دستگاه‌های اجرایی در امور ایثارگران به‌صورت ماهانه برگزار می‌شود، گفت: بخشی از جلسات این شورا نیز به میزبانی وزارت‌خانه‌ها و سازمان‌ها برگزار می‌شود تا مشکلات ایثارگران در حوزه کاری آن‌ها بررسی شود و جلسه امروز در سازمان اداری و استخدامی کشور نیز در همین راستا برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر اهمیت جایگاه ایثارگران در جامعه اظهار داشت: انقلاب اسلامی مدیون فداکاری و تلاش‌های ایثارگران عزیز است و همه ما مدیون آن‌ها هستیم و هدف همه ما خدمت‌رسانی به ایثارگران و حل مسائل و مشکلات آن‌ها است.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به تهیه و تدوین آئین‌نامه‌های اجرایی در قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران توسط بنیاد تصریح کرد: این آئین‌‌‌نامه‌‌‌‌ها به کمیسیون اجتماعی دولت ارسال شده و بخشی از آنها تصویب شده است و بقیه در حال بررسی هستند. بخشی از احکام قانون برنامه ششم توسعه مربوط به ایثارگران نیز بار مالی سنگینی دارند و در قانون بودجه اعتباری برای اجرای آن دیده نشده است که برآورد مالی این احکام در بنیاد انجام شده و به مبادی ذیربط اعلام و مجددآً برای دولت و مجلس شورای اسلامی ارسال و در حال پیگیری است.

شهیدی یکی از مشکلات موجود درخصوص مشاورین امور ایثارگران دستگاه‌ها را جایگاه اداری آن‌ها دانست و خاطرنشان کرد: تمام وظایف ایثارگران دستگاه‌ها برعهده مشاورین امور ایثارگران آن دستگاه است و جایگاه مشاور پاسخگوی همه این نیازها نیست و لزوم ارتقای جایگاه این بخش در دستگاه‌ها احساس می‌شود تا کارها با قدرت و توان بیشتری پیگیری شود.

وی با اشاره به جمعیت سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفری ایثارگران تحت پوشش بنیاد ابراز داشت: با توجه به گستردگی این جامعه و مشکلات موجود خدمات‌رسانی به این عزیزان نیاز به همراهی و همکاری تمام وزارت‌خانه‌ها و دستگاه‌ها دارد.

جمشید انصاری، معاون اول و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور بیان کرد: ما وظیفه خود می‌‌‌دانیم در چهارچوب قوانین هر کمکی که می‌توانیم انجام دهیم و برای حل مشکلات ایثارگران گام برداریم. ممکن است قوانینی نیز وجود داشته باشند که نیاز به اصلاح داشته باشند و در این موارد باید تلاش کنیم تا نتیجه منجر به بهبود وضعیت ایثارگران شود.

مهدی ایزدی، معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این جلسه با اشاره به طرح شکایت‌های ایثارگران در کمیسیون ماده ۱۶ بنیاد یادآور شد: این شکایات در سه بخش «پذیرش و احراز مصادیق ایثارگری»، «حقوق و مزایا» و «شکایات درباره عدم اجرای قوانین اداری و استخدامی» صورت می‌گیرد که بخشی از این شکایات مربوط به ابهامات موجود در قوانین است.

در این جلسه، جمعی از مشاورین وزرا و دستگاه‌های اجرایی در امور ایثارگران به بیان اقدامات دستگاه‌های خود درباره ایثارگران و همچنین مشکلات موجود درباره خدمت رسانی به ایثارگران پرداختند.

کد N1924892

وبگردی