آفتاب

انتقاد تند حاکم دبی از سیاسیون عرب

انتقاد تند حاکم دبی از سیاسیون عرب

حاکم دبی از عملکرد سیاسیون عرب به شدت انتقاد و آنها را به سوءمدیریت متهم کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «شیخ محمد بن‌راشد آل‌مکتوم»  معاون رئیس امارات، حاکم دبی و رئیس شورای وزیران این کشور در انتقاد از عملکرد سیاسیون عرب، در صفحه کاربری خود در توییتر نوشت: «زندگی به من آموخت مشارکت زیاد در سیاست جهان عرب تنها تلف‌کردن وقت و فاسد کردن اخلاق است و منابع و ثروت‌ها را هدر می‌دهد. کسی که می‌خواهد دستاوردی برای مردمش خلق کند، کشور میدان او و تاریخ شاهد اوست ولی دستاوردهای بزرگی که از خودش می‌گوید یا اظهارات پوچ هیچ ارزشی ندارند».

حاکم دبی افزود: «ما بسیاری چهره‌‌های سیاسی در جهان عرب داریم ولی مدیران کارآمد نداریم. بحران ما بحران مدیریتی است نه بحران منابع. چین و ژاپن را ببینید آنها منابع طبیعی ندارند ولی ببینید به کجا رسیده‌اند. اما به کشورهایی که نفت، گاز، آب و نیروی انسانی دارند، بنگریند که آنها آینده‌ای در زمینه توسعه ندارند و حتی توان ارائه خدمات اساسی مانند احداث جاده و تولید برق برای ملت خود را ندارند».

وی در ادامه گفت: «در جهان عرب، سیاستمدار کسی است که اقتصاد، آموزش، رسانه و حتی ورزش را مدیریت کند! وظیفه واقعی یک سیاستمدار فراهم کردن فعالیت اقتصادی، دانشگاهی، تجاری، رسانه‌ و دیگر بخش‌هاست. وظیفه یک سیاستمدار تسهیل زندگی مردم و حل بحران‌ها به جای بحران‌آفرینی و تحقق دستاوردها و نه نابود کردن آنهاست».

کد N1924786

وبگردی