آفتاب

مشکلی برای کارکنان پیش نمی‌آید/درصورت عدم فروش، بیمارستان به هیئت امنا واگذار خواهد شد

مشکلی برای کارکنان پیش نمی‌آید/درصورت عدم فروش، بیمارستان به هیئت امنا واگذار خواهد شد

کولیوند گفت: در صورت تغییر مدیریت بیمارستان فوق تخصصی امام خمینی، به‌هیچ عنوان مشکلی برای کارکنان فعلی آن پیش نخواهد آمد. بعلاوه، طی این روند، کار به‌گونه‌ای پیش خواهد رفت که به مطالبات مزدی آنها هم، رسیدگی شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، طی چند ماه اخیر، کارکنان بیمارستان فوق تخصصی امام خمینی کرج تجمعاتی در اعتراض به عدم پرداخت معوقات مزدی‌شان برگزار کردند. همچنین طی چند هفته اخیر، خبری منتشر شد مبنی بر انتشار آگهی‌ برای فروش و واگذاری این بیمارستان.

محمدجواد کولیوند (نماینده حوزه انتخابیه کرج، اشتهارد و فردیس و رییس کمیسیون شورا و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی) در واکنش به خبر انتشار آگهی فروش بیمارستان فوق تخصصی امام خمینی کرج، گفت: این آگهی فروش برای تعیین و تکلیف مالکیت بیمارستان انتشار یافته تا دانشگاه علوم پزشکی هم بتواند نظارت خود را اعمال کند.

وی افزود: همان‌طور که مستحضرید این بیمارستان اکنون سه مالکیتی است. مالکان این بیمارستان، بنیاد شهید، سازمان همیاری شهرداری‌های استان البرز و دستگاه حاکمیتی (استانداری) هستند. از همین روی، در حوزه مدیریتی آن مشکلاتی وجود دارد. اکنون آگهی فروش آن به اشتراک گذاشته شده است. دو حالت ممکن است پیش بیاید؛ یا به فروش خواهد رسید و یا در صورت عدم فروش، به هیئت امنا واگذار خواهد شد.  

نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس ادامه داد: در صورت عدم فروش رفتن بیمارستان، استاندار باید سریعا هیئت امنا را تشکیل دهد و سپس زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی، رییس آن انتخاب شود.

وی در پاسخ به این پرسش که در صورت تغییر مدیریت بیمارستان، چه سرنوشتی در انتظار کارکنان فعلی آن خواهد بود، گفت: به‌هیچ عنوان مشکلی برای آنها پیش نخواهد آمد. بعلاوه، طی روند تغییر مالکیت، کار به‌گونه‌ای پیش خواهد رفت که به مطالبات مزدی آنها هم، رسیدگی شود. اکنون اینجا دچار رکود شده و مدیریت فعلی بیمارستان هم نتوانسته آن را نجات دهد. قابل گفتن است حتی ابزار و تجهیزات آنژیوگرافی هم برای اینجا خریداری شده، اما تاکنون نصب نشده است. بنابراین اینجا باید به بخشی سپرده شود که درآمدزایی خوبی ایجاد کرده و بدهی‌های بیمارستان را هم تسویه کند.  

کولیوند گفت: مالکان به مدت 21 روز دنبال انتشار این آگهی بودند تا مالکیت آن مشخص شود. اگر به فروش نرود –که احتمال آن را می‌دهیم- اینجا هیئت امنایی خواهد شد. هیئت امنای آن هم بدین شرح خواهد بود: یک نماینده از طرف دولت، یک نماینده از طرف دانشگاه علوم پزشکی، یک نماینده از طرف مجلس شورای اسلامی، یک نماینده از طرف امام جمعه، یک نماینده از طرف پزشکان.

رییس کمیسیون شورا و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی در پایان و در پاسخ به اینکه آیا کارکنان نماینده‌ای در هیئت امنا خواهند داشت یا خیر، اظهار داشت: نمایندگانی که از طرف مجلس، استاندار و امام جمعه در هیئت امنا حضور دارند، نماینده کارکنان بیمارستان خواهند بود چراکه آنها همّ و غمشان، وضعیت کارکنان آنجا خواهد بود.  

کد N1924712

وبگردی