آفتاب

به‌جای استیضاح، نان به سفره کارگران بیاورید/بگذارید مطالباتمان را با زبان خودمان پیگیری کنیم

 به‌جای استیضاح، نان به سفره کارگران بیاورید/بگذارید مطالباتمان را با زبان خودمان پیگیری کنیم

رئیس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار استان قزوین می گوید: نمایندگان مجلس به جای آوردن نان به سفره کارگران مرتبا تنها وزیر ی که در کابینه دولت از کارگران دفاع می‌کند را استیضاح می‌کنند.

محمد امانی (رئیس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار استان قزوین) در واکنش به طرح استیضاح وزیر در مجلس، کار ضمن حمایت از توانایی نمایندگان برای طرح سوال از وزرا گفت: طبق قانون، نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌توانند در مواردی که لازم می‌دانند، هیأت وزیران یا هر یک از وزرا را استیضاح کنند اما استیضاح چندین باره یک وزیر در ظرف مدت یکسال ضمن آنکه عجولانه و غیرکارشناسی به نظر می‌رسد، تعجب برانگیز هم هست.

وی افزود: مسلما این موضوع، یک استیضاح سیاسی است و کسانی که امروز به نام کارگر قصد استیضاح وزیر کار را دارند، باید به خوبی سرمنشاء وخامت حال کارگران را بدانند.

او با بیان اینکه شکی نیست که در حوزه کار و اشتغال مشکلات زیادی وجود دارد، افزود: خواهش من از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولان این است که بگذارند ما نمایندگان تشکل‌های صنفی کارگران شاغل و بازنشسته و نیز کارفرمایی در مقام شرکای اجتماعی در مواجهه با دولت، مطالباتمان را با زبان خودمان بگوئیم و آن را پیگیری کنیم.

رئیس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار استان قزوین افزود: اندیشه کارگران نسبت به عملکرد ربیعی مثبت است  و طرح استیضاح وزیر کار درحالی صورت می‌گیرد که برخی از نمایندگان به بهانه پیگیری مطالبات کارگران و رفع مشکلات اقتصادی مردم، به دنبال بازی‌های سیاسی خود هستند.

او گفت: ما کارگران از مشکلات موجود در وزارت کار آگاهیم، اما باید بگویم در حال حاضر کسی که در راس هرم آن قرار دارد، اتفاقا جزو فعال‌ترین وزرا بوده و مورد تایید جامعه کارگری است.

وی دلایل استیضاح وزیر کار را لابی‌گری‌های وزیر بهداشت دانست و گفت: کارگران از مسائل پشت پرده استیضاح ربیعی به خوبی آگاهند.

امانی در خاتمه گفت: در خصوص طرح استیضاح وزیر کار با نمایندگان استان قزوین در مجلس گفتگو کرده‌ایم و نظر همه آنها به عملکرد آقای ربیعی مثبت است. سایر نمایندگانی که طرح استیضاح وزیر کار را به صورت مرتب مطرح می‌کنند، بدانند که دیگر از حمایت جامعه کارگری برخوردار نخواهند بود.

کد N1924293

وبگردی