آفتاب
دبیر انجمن صنفی مدیران رسانه در گفت‌و‌گو با ایلنا:

ربیعی برای گسترش فعالیت انجمن‌های رسانه‌ای، همکاری کاملی کرده/استیضاح در چنین شرایطی، آب به آسیاب دشمن ریختن است

ربیعی برای گسترش فعالیت انجمن‌های رسانه‌ای، همکاری کاملی کرده/استیضاح در چنین شرایطی، آب به آسیاب دشمن ریختن است

مدیرمسئول و صاحب امتیاز روزنامه مملکت گفت: آنچه ما در حوزه روزنامه‌نگاری و رسانه شاهدش بودیم این بود که در طول 5 سال اخیر، در حوزه گسترش فعالیت انجمن‌ها و اخذ و اعطای مجوزها، از سوی آقای ربیعی همکاری کاملی صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد حیدری (دبیر انجمن صنفی مدیران رسانه و مدیرمسئول و صاحب امتیاز روزنامه مملکت) در واکنش به خبر استیضاح قریب‌الوقوع علی ربیعی (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) گفت: اکنون ما درواقع، با دو بحث مواجه هستیم. اول اینکه؛ آیا زمان مناسبی برای استیضاح آقای ربیعی هست یا خیر؟ و آیا عملکرد ربیعی در مقام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به گونه‌ای بوده که نهادهای زیرمجموعه وی و علی‌الخصوص، انجمن‌ها از آن منتفع بوده باشند یا خیر؟

وی اظهار داشت: در رابطه با پرسش دوم باید بگویم آنچه ما در حوزه روزنامه‌نگاری و رسانه شاهدش بودیم این بود که در طول 5 سال اخیر، در حوزه گسترش فعالیت انجمن‌ها و اخذ و اعطای مجوزها، از سوی آقای ربیعی همکاری کاملی صورت گرفته است.

حیدری افزود: انجمن صنفی مدیران رسانه‌ با حمایت 100 درصدی وزارت کار، پروانه خودش را طی همین 5 سال اخیر دریافت کرده است. اکنون بین 430 الی 440 مدیر مسئول و صاحب امتیاز رسانه در این انجمن عضو هستند. ما با همکاری 100 درصدی وزارت کار مواجه بوده‌ایم. در حوزه روزنامه‌نگاری، با تلاش وی، انجمن روزنامه‌نگاران تهران راه‌اندازی شد وگر نه انگ فعالیت سیاسی به این انجمن زده می‌شد.

وی ادامه داد: در 5 سال اخیر، طرح‌های باثبات‌تری را از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی داشته‌ایم؛ چه در حوزه افزایش حقوق و اینکه نمایندگان کارگران و کارفرمایان در جلسات مشترک و در کنار یکدیگر می‌نشینند، و چه در حوزه طرح قوانین بالادست. قابل ذکر است ما هم خودمان تفاهم‌نامه‌ای را با وزارت کار و یک تفاهم‌نامه هم با سازمان تامین اجتماعی امضا کرده‌ایم.

دبیر انجمن صنفی مدیران رسانه تاکید کرد: در وزرای کابینه، تنها کسی که مستحق استیضاح نیست، ربیعی است و گواه این مدعا، عملکرد خوب ربیعی است. اما متاسفانه جریانات سیاسی کشور به‌‌گونه‌ای هستند که اولین فردی را که در هر مساله‌ای مورد انتقاد قرار می‌دهند، وزیر کار است. برای مثال، در جریان فاجعه معدن یورت، شاهد بودیم مظلومیت وی چنان زیاد بود که حتی روزنامه‌های منتسب به دولت، مرتبا تیتر می‌زدند که وزیر کار باید استیضاح شود.

حیدری با یادآوری شرایط کشور بعد از لغو برجام، تاکید کرد: اکنون ما در شرایط پایداری نیستیم. با توجه به جریانات بیرونی قیمت ارز و سکه مرتبا در حال تغییر است و فشارهای بین‌المللی بسیار زیاد است، تحریم‌ها بسیار نزدیک و در دو مرحله مرداد و آبان اجرا می‌شوند. استیضاح در چنین شرایطی آب به آسیاب دشمن ریختن است.

وی گفت: با در نظر گرفتن مشکلات اقتصادی کشور، باید به این نکته اشاره کرد که اگر قرار بود کسی استیضاح شود این مسئولان نهادهای اقتصادی هستند که در چنین شرایطی، باید پاسخگوی شرایط فعلی باشند مثل وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) با پرونده اخیرش در حوزه خودرو.  

دبیر انجمن صنفی مدیران رسانه به‌رغم انتقادی که در بالا طرح کرد، تاکید کرد: من و بسیاری از همکارانمان اعتقاد داریم اکنون نه زمان استیضاح، که زمان ایجاد اتحاد و همگرایی بین همه جریان‌ها است.

وی افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارتخانه بسیار دشوار و سختی است. چه‌کسی می‌تواند عهده‌دار اداره آن شود؟ اینها مباحثی است که توجه به آنها، موجب ایجاد خویشتنداری و پرهیز از سیاسی‌کاری در مخالفان وزیر کار خواهد شد. استیضاح یک وزیر، باید براساس توانایی یا عدم توانایی فنی آن فرد باشد. در غیر این صورت، اگر از دایره انصاف خارج شویم، ماحصلی جز هرج و مرج نخواهد داشت.

مدیرمسئول و صاحب امتیاز روزنامه مملکت در پایان، گفت: اکنون تنها چیزی که می‌توانم خواهش کنم این است که نمایندگان مطبوعات و رسانه‌ها در مجلس، کسانی که با دغدغه‌ها و مسائل این حوزه آشنا هستند، از اعضای انجمن ما هستند و در کسوت مدیریت یک رسانه قرار دارند، این نکته را لحاظ کنند که ربیعی فردی شایسته است و تمهیداتی برای حمایت از وی فراهم کنند. وی در حوزه انجمن‌ها، کمک‌های بسیار زیادی کرده است.         

کد N1924292

وبگردی