آفتاب

کنار کیارستمی سینما و زندگی را آموختیم/ باید راهش را ادامه دهیم

کنار کیارستمی سینما و زندگی را آموختیم/ باید راهش را ادامه دهیم

محمودرضا ثانی که از شاگردان کیارستمی بوده و همراه او در چندین کارگاه خارج از ایران شرکت کرده کارگاه‌هایی با محوریت سینمای شخصی برگزار می‌کند.

به گزارش ایلنا، کارگاه فیلم‌سازی آسان توسط محمودرضا ثانی در جزیره کیش برگزار می‌شود که معاونت فرهنگی اجتماعی و مدیریت امور هنری سازمان منطقه آزاد کیش برگزار کننده آن است.

این کارگاه در تاریخ ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت برگزار می‌شود که شرکت در آن برای عموم آزاد است. این ورک‌شاپ با محوریت سینمای شخصی و تولید فیلم با بودجه‌های محدود است و اینکه چگونه می‌توان از ساخت فیلم لذت شخصی برد.

محمودرضا ثانی که از شاگردان کیارستمی بوده و همراه او در چندین کارگاه خارج از ایران شرکت کرده و علاوه بر مدیریت کارگاه‌ها چندین فیلم کوتاه کیارستمی را فیلم‌برداری کرده می‌گوید: یکی از دلایل اصلی این ورک‌شاپ‌ها ادامه راهی است که استاد کیارستمی از طریق آن انسان‌های زیادی را در سراسر جهان تربیت و تحویل جامعه سینمایی داده و وظیفه ماست به‌عنوان کسی که کنار او سینما و زندگی را آموختیم بعد از او این مهم را به عهده بگیریم.

ثانی فیلم‌سازی‌ است از جنوب ایران که تاکنون بیش از پنجاه فیلم مستند و داستانی در ایران و اقصی نقاط دنیا ساخته و کتاب عباس کیارستمی و درس‌هایی از سینما و همچنین کتاب لذت فیلم‌سازی برای همه از دیگر فعالیت‌های اوست.

او پایه‌گذار فستیوال ایباف در اسپانیا نیز هست و تاکنون چندین ورک‌شاپ در کشورهایی مانند اسپانیا، کوبا، پاناما و ... برگزار کرده و در چندین فستیوال بین‌المللی به‌عنوان داور حضور داشته و کتاب‌های سینمایی او به زبان انگلیسی و اسپانیایی در آمریکا به چاپ رسیده است.

کد N1922773

وبگردی