آفتاب

ابداع دوربین‌مدار بسته متحرک برای ساختمان‌ها+تصاویر

ابداع دوربین‌مدار بسته متحرک برای ساختمان‌ها+تصاویر

دو شرکت اروپایی، سیستم نظارتی جدیدی با بهره‌گیری از پهپادها ابداع کرده‌اند که آن را از کمک انسان بی‌نیاز می‌کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، نخستین سیستم نظارت داخلی پهپادی، توسط دو شرکت اروپایی ابداع شد.

این سیستم خودکار، مسیر گشت‌زنی را از میان راهروها و اتاق‌های ساختمان تحت بررسی پیدا می‌کند و هرجا که شارژ آن به پایان برسد، روی یک پد شارژ بی‌سیم فرود می‌آید. در حال عملیات، یک دوربین نظارتی که به پهپاد متصل شده، تصاویر را ثبت می‌کند و خطرات احتمالی را به نگهبان‌ها هشدار می‌دهد.

"دیوید تریلو" (David Trillo)، مدیرعامل شرکت " آوانسیگ"(Avansig) گفت: در میان اپلیکیشن‌های نظارتی، پهپادها، بهترین و از نظر هزینه، کارآمدترین هستند. برای استفاده از این پهپاد، نیازی به نصب دوربین های متعدد نیست؛ در نتیجه هزینه‌ها کاهش می‌یابند.

درحالی که این شرکت اسپانیایی، فناوری پهپاد را برای نخستین نمونه سیستم ارائه می‌دهد، شرکت آلمانی "اسکای‌سنس"(Skysense)، در حال تجهیز جدیدترین پایگاه‌های شارژ بی‌سیم است.

این فناوری، نیاز به باتری یا شارژ دستی را در زمان اتمام شارژ پهپاد برطرف و به عملکرد مستقل پهپاد کمک می‌کند زیرا به دخالت انسان برای شارژ یا تعویض باتری نیازی ندارد.

تریلو افزود: از آنجا که پهپاد باید کاملا بدون مراقبت کار کند، ما در بررسی‌های خود به این نتیجه رسیدیم که در آغاز این پروژه، به کمکی برای شارژ نیاز داریم. این سیستم که به پهپاد در مسیریابی خودکار کمک می‌کند، ساده و قابل اطمینان است. ما برای شارژ پهپاد، از یک پد شارژ استفاده می‌کنیم تا پهپاد روی آن فرود بیاید و سپس به صورت خودکار، مسیر خود را پیدا کند.

آوانسیگ و اسکای‌سنس، این پهپاد را برای یک شرکت امنیتی چندملیتی موسوم به "پروسجر"(Prosegur) ابداع کرده‌اند. مهندسان این شرکت‌ها ادعا می‌کنند که شاید مالکان ساختمان‌ها بتوانند با استفاده از این سیستم، چند پهپاد را جایگزین صدها دوربین ثابت کنند و علاوه بر حفظ امنیت اموال خود، هزینه‌ها را کاهش دهند.

انتهای پیام

[video controls='controls' id='video201871122259' poster=''] [source src='https://cdn.isna.ir/d/2018/08/01/0/57719729.mp4' type='video/mp4']مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4
کد N1922631

وبگردی