آفتاب

شرط پومپئو برای مذاکره «بدون پیش‌شرط» ترامپ با ایران!

شرط پومپئو برای مذاکره «بدون پیش‌شرط» ترامپ با ایران!

وزیر خارجه آمریکا در اظهارنظری متناقض با رییس‌جمهور این کشور، شروطی را برای مذاکره بدون پیش شرط ترامپ با ایران برشمرد و اداعاهای خود را علیه تهران تکرار کرد.

به گزارش ایلنا «مایک پومپئو» وزیر خارجه آمریکا در پی اظهار‌نظر رییس‌‌جمهور این کشور درباره تمایلش به مذاکره بدون پیش شرط با ایران، فهرستی از پیش شرط‌ها را برای دیدار با مقامات ایران مطرح کرد. 

وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه در مصاحبه‌ای با شبکه «سی ان بی سی» گفت: اگر ایرانی‌ها تغییرات بنیادینی در نحوه رفتارشان با مردمشان نشان دهند و رفتارهای بی‌ثبات‌کننده‌شان را کاهش دهند و بپذیرند که وارد یک توافق هسته‌ای دیگر شوند که واقعا به منع گسترش سلاح بی‌انجامد، رییس‌جمهور ما گفته که آماده نشستن و مذاکره کردن با آنهاست. 

به گزارش ایلنا، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، روز گذشته در یک کنفرانس خبری مشترک با «جوزپه کونته» نخست‌وزیر ایتالیا، در پاسخ به این پرسش که آیا حاضر است با «حسن روحانی» رئیس‌جمهوری ایران ملاقات کند، گفت: «من قطعا آماده‌ام با رئیس‌جمهوری ایران دیدار کنم، اگر وی مایل به این کار باشد و این ملاقات نیز بدون هیچ پیش‌شرطی خواهد بود».

ترامپ افزود: «من قطعا خواهان ملاقات با ایرانی‌ها هستم اگر آنها بخواهند. نمی‌دانم آیا در حال حاضر آمادگی چنین کاری را دارند. من به توافق با ایران پایان دادم. توافقی مضحک بود. معتقدم که آنها احتمالا به دنبال دیدار هستند و آماده‌ام هر زمانی که بخواهند با آنها ملاقات داشته باشم».

کد N1921728

وبگردی