آفتاب

جلسه بررسی مشکلات کارگران سد لاستیکی تالش برگزار شد

جلسه بررسی مشکلات کارگران سد لاستیکی تالش برگزار شد

به دنبال اجتماع چند روزه صنفی کارگران سد لاستیکی تالش، جلسه رسیدگی به مشکلات این کارگران در محل فرمانداری شهرستان تالش برگزار شد.

به گزارش ایلنا، سید محمدی (معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار تالش) گفت: پرداخت حقوق کارگران سد لاستیکی تالش در اولویت مدیریت پروژه است.

به گفته وی، پس از بحث و بررسی مسائل دو طرف علیرغم مطالبات چند میلیاردی این شرکت از کارفرما مقرر گردید کلیه مطالبات کارگری مانده از سال ۹۶ تا پایان هفته جاری پرداخت شود. همچنین مقرر گردید تا ۱۵ مرداد نیز به کارگرانی که تا ماه فروردین مساعده نگرفته‌اند مبلغی به عنوان مساعده پرداخت شود.

سید محمدی افزود: از هفته اول شهریور ماه نیز مقرر گردیده شرکت باتوجه به دریافتی‌های خود از محل پروژه‌های دیگر یک ماه حقوق کامل را تهیه و پرداخت نماید و این اقدام مستمرا در ماه‌های آتی ادامه داشته باشد.

وی گفت: پروژه سد لاستیکی از مرداد سال ۹۶ آغاز و قرار است تا پایان اسفند ۹۷ به بهره‌برداری برسد. هم اکنون  این پروژه حدود ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و شرکت مجری براساس  برنامه زمان‌بندی خود امیدوار است در صورت تامین اعتبار در موعد مقرر تحویل و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

سید محمدی در ادامه با تاکید بر پرداخت حقوث کارگران گفت: کارگران شاغل در این پروژه هر یک از ۷ تا ۳ ماه حقوق عقب افتاده دارند که مدیریت شرکت موظف شد ضمن اولویت دادن و استفاده از کارگران بومی در پرداخت مطالبات کارگری جدیت به خرج داده و اولویت را به تامین و پرداخت حقوق کارگران دهد.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار تالش باتوجه به برگزاری جلسه با بیش از ۱۵ نفر از کارگران معترض در روز چهاشنبه ضمن تشکر از آنان که پس از ان جلسه اعتصاب را خاتمه و سر کار خود برگشتند، گفت: از همه کارگران شاغل در این پروژه بار دیگر درخواست داریم به کار خود ادامه دهند تا مسئولین شهرستان نیز در فضای کاری بهتری یتوانند پیگیر مطالبات آنها باشند.

وی افزود: با توجه به شرایط اقتصادی موجود نیازمند درک متقابل بیشتری هستیم تمامی موارد و مطالبات کارگران عزیز پیگیری می‌شود و تا حصول نتیجه این پیگیری ادامه خواهد داشت.

سید محمدی گفت: برخی مشکلات رفتاری مدیریتی موجود نیز ناراحتی کارگران را تشدید می‌کرد که تذکرات لازم داده شد و این موضوعات مورد رصد مسئولین شهرستان است و عبور از مشکلات موجود نیازمند اعتماد متقابل و ایجاد فضای دوستانه کاری و پرهیز از هرگونه تبعیض مدیریتی است.

پروژه سد لاستیکی تالش ازجمله ۸ سد لاستیکی در حال احداث استان گیلان است که توسط شرکت کومار در حال احداث روی رودخانه کرگانرود می باشد  و می تواند بیش از ۵۰۰هزار متر مکعب اب جاری شهرستان را ذحیره سازی کند که نقش بسیار بالایی در مدیریت آب کشاورزی مورد نیاز شهرستان خواهد داشت.

کد N1921397

وبگردی