آفتاب
مدیر عامل مپنا در گفت‌وگو با ایلنا اعلام کرد:

پرتامینا نیاید آماده‌ایم توسعه منصوری را به تنهایی به عهده بگیریم

پرتامینا نیاید آماده‌ایم توسعه منصوری را به تنهایی به عهده بگیریم

مدیر عامل مپنا گفت: آمادگی داریم به تنهایی کار توسعه میدان منصوری را آغاز کنیم و هر زمان که شرکت پرتامینا آمد، می‌توانیم در کنار هم کار را ادامه دهیم.

عباس علی آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره آخرین وضعیت تفاهمنامه مپنا با شرکت ملی نفت برای توسعه میدان منصوری اظهار داشت:  ما با پرتامینای اندونزی به طور مشترک برای توسعه این میدان ورود کردیم، قرارداد آن نیز آماده امضا شد، اما این شرکت بعد از ماجرای خروج ترامپ از برجام از ادامه کار منصرف شد.

وی افزود: در حال حاضر ما آمادگی داریم که به تنهایی کار را آغاز کنیم و هر زمان که این شرکت آمد، می‌توانیم در کنار هم کار را ادامه دهیم، ما پیشنهاد مکتوب خود را نیز به وزارت نفت داده‌ایم.

مدیر عامل گروه مپنا گفت: غیر از منصوری برای میادین آب تیمور و کرنج و پارسی نیز پیشنهادات خود را به وزارت نفت داده و NDP تهیه کرده‌ایم، اما هنوز به قرارداد نرسیده‌اند.

وی با بیان اینکه ما آمادگی سرمایه گزاری در پتروشیمی را نیز داریم، تصریح کرد: نفت و انرژی در کشور ما بسیار پر اهمیت است و ما با عنوان یک بنگاه سرمایه‌هایی که داریم متعلق به همین کشور است و می‌خواهیم در این صنعت سرمایه گذاری کنیم.

علی آبادی خاطرنشان کرد: ما 15 هزار کارگر به طور مستقیم و نزدیک 150 هزار نفر به طور غیر مستقیم داریم که در کل صنعت جزء همکاران ما هستند، این ظرفیت باید بویژه در حوزه انرژی  در خدمت کشور باشد، ما تا امورز همکاری خوبی با وزارات نفت داشته‌ایم اما هنوز تا جایی که باید باشیم فاصله داریم.

به گزارش ایلنا، ایران به شرکت دولتی نفت و گاز اندونزی (پرتامینا) تا اوایل ماه مه میلادی مهلت داده بود تا قرارداد توسعه میدان منصوری ایران را نهایی کند. در این توافق، قرار بود این شرکت اندونزیایی بیش از ۸۰ درصد سهم این پروژه را در اختیار داشته باشد و بقیه سهم هم نصیب شریک ایرانی شود.

کد N1920939

وبگردی