آفتاب
احمد مسجدجامعی در جلسه شورای اسلامی شهر تهران:

افزایش هزینه ها باید منطق داشته باشد

افزایش هزینه ها باید منطق داشته باشد

یک عضو شورای شهر تهران گفت: بحث آتش سوزی و تأمین آب آشامیدنی در زمان زلزله مهم است اما باید رقم های مورد نیاز آن مشخص شود و افزایش هزینه های آن منطق داشته باشد .

به گزارش خبرنگار مهر، احمد مسجدجامعی در جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که بحث آتش سوزی و تأمین آب آشامیدنی بحث مهمی است گفت: در زلزله گردی ای که داشتیم دوستان طرحی داشتند که آتش سوزی ها را در زلزله چه کار کنیم؟ این آتش ها را چگونه باید خاموش کنیم؟ آتش سوزی های زیادی که در اثر احتراق و انفجار بوجود می آید چگونه مدیریت شود؟

عضو شور ای اسلامی شهر تهرن با بیان مطلب فوق در خصوص تأمین اعتبار طرح «آبرسانی اضطرای شهر تهران» از شهروندان تهرانی گفت: لازم است رقم هایی را که مورد نیاز است مشخص کنیم و بدانیم این پروژه چندساله تمام می شود. در پروژه های قبلی، شبکه فاضلاب شهر تهران قرار بوده تا همین امسال تمام شود اما الان مثلا ۷۰ درصد پیش رفته است؛ یعنی ۲۴-۲۵ سال که یک ربع قرن می شود طول کشیده و باید تا الان تمام می‏شده در حالی که چنین نشده چرا؟

احمد مسجدجامعی افزود: بحث من این است که از این ردیف جدید چقدر درآمد داریم؟ از هر شهروند چقدر بگیریم؟ این را شفاف بگوییم. وگرنه نمی شود بدون مطالعه یک رقمی مثلا ۱۵ درصد جهت اجرای ماده ۷ مصوبه شورای عالی اقتصاد، اضافه کنیم. ۱۵ درصد جای دیگر اضافه کنیم و از شهروندان بگیریم.

وی در پایان گفت: لازم است بررسی شود که افزایش ها گونه باید انجام شود؟ این افزایش کجا جمع و کجا هزینه می شود؟ برنامه زمان بندیش چیست؟ سهم دولت چقدر است؟ به هرحال این کارها برای خود یک منطق می خواهد که ما به عنوان نماینده مردم اگر قرار است رای بدهیم باید به آن توجه داشته باشیم و بعد رأی بدهیم.

محسن هاشمی نیز در این رابطه  گفت: اگر آب در زمان بحران قطع شود زمینه ساز مشکلات دیگر از جمله بیماری می‌شود و این در حالیست که این مهم باید سال‌ها قبل ایجاد می شد اما نشد.

وی با بیان اینکه  برنامه‌ای نیز برای تاب آوری تهران در زمان بحران در حوزه برق نداریم ، گفت:  باید موضوع تامین برق در زمان بحران نیز به مانند آب جدی گرفته شود.

همچنین بختیاری مدیرعامل آبفا گفت: ورودی‌های آب تهران در مقابل زلزله مقاوم هستند، لازم است 374 مخزن آب در تهران نصب شود که می‌توانیم با افزایش 1000 تومان در آبونمان هر شهروند ماهیانه مبلغ ایجاد 30 مخزن را به دست آوریم اما نیاز به مصوبه شورای شهر دارد.

 رئیس شورای شهر تهران  نیز پیشنهاد داد که از آنجایی که افزایش نرخ آب بها در این لایحه دیده شده است، مسئولان شرکت آب لایحه‌ای دیگر را صرفا در خصوص بودجه این مسئله به شورای شهر بیاورند.

کد N1920804

وبگردی