آفتاب

قیمت دلار | ۲۵ هزار تومان!

قیمت دلار | ۲۵ هزار تومان!

اگر همین رویه و نگاه تا پایان دولت نیز استمرار داشته باشد بدون هیچ تردیدی با سونامی نقدینگی مواجه خواهیم بود

آفتاب: هنوز جنگ و جدل میان قیمت دلار با نرخ مصوب دولتی 4200 تومان و نرخ آزاد ادامه دارد. بسیاری از تحلیلگران اقتصادی این وضعیت نامعلوم قیمت دلار و از سوی دیگر تحریم های جدید آمریکا وضعیت اقتصادی کشور را متلاطم کرده است. از طرفی بعضی ها هم با واردات کالا و انبار کردن آن ها به این تلاطم دامن زده اند. در این بین روزنامه رسالت تیتری انتخاب کرد با این مضمون که «دلار ۲۵ هزار تومان می‌شود!»
نمی دانیم که این خبر تا چه اندازه درست خواهد بود ولی این روزنامه پیشبینی کرده که در مرداد سال 1400 قیمت دلار به 25 هزار تومان خواهد رسید.» نمی دانیم با وجود چنین اقتصاد درهمی، که حتی یک روز آن قابل پیشبینی نیست آیا این پیشبینی درست خواهد بود یا نه!
به گزارش آفتاب آنلاین، مجتبی توانگر، کارشناس مسائل اقتصادی در یادداشتی که در روزنامه رسالت به چاپ رسید ضمن اشاره به مشکلات اقتصادی اخیر نوشت: « اگر همین رویه و نگاه تا پایان دولت نیز استمرار داشته باشد بدون هیچ تردیدی با سونامی نقدینگی مواجه خواهیم بود و تلاطم‌های وحشتناک‌تری را در بازارهای سوداگری (سکه، ارز، مسکن و..) شاهد خواهیم بود. با این رشد افسارگسیخته نقدینگی، احتمال وقوع یک شوک ارزی و سخن از دلار ۲۵ هزار تومانی در مرداد سال ۱۴۰۰، پیش بینی خوش‌بینانه تلقی می‌شود.»
نمی دانیم حالا باید مسئولان بنشینند و تماشا کنند که آیا این پیشبینی درست از آب در می آید یا نه و یا باید در عمل برای جلوگیری از رسیدن به چنین وضعیتی اقدامی انجام دهند؟!

کد N1919955

وبگردی