آفتاب

مرجان‌های چابهار در حال مرگ هستند/ به دلیل مشاهده یک تمساح در پیش از انقلاب، منطقه را "حفاظت شده" اعلام کردند

مرجان‌های چابهار در حال مرگ هستند/ به دلیل مشاهده یک تمساح در پیش از انقلاب، منطقه را "حفاظت شده" اعلام کردند

نماینده مردم چابهار در مجلس درباره ایجاد منطقه محافظت شده از سرباز تا گوادر اظهار داشت: در زمان قبل از انقلاب دیده شده که یک تمساح از آنجا رد شد و به همین دلیل کل این منطقه را منطقه محافظت شده اعلام کردند در حالی که از این منطقه می‌توان به نفع مردم استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، عبدالغفور ایران‌نژاد در مراسم امضای چهار قرارداد سرمایه‌گذاری در بندر شهید بهشتی با بیان اینکه در دولت یازدهم و دوازدهم شاهد افزایش سرمایه‌گذاری‌ها و افزایش امکانات چابهار بوده‌ایم، گفت: این افزایش سرمایه‌گذاری‌ها که در نهایت باعث افزایش درآمد مردم و سطح رفاه مردم منطقه می‌شود جای تقدیر دارد.

ایران‌نژاد با بیان اینکه در حال حاضر یک میلیارد دلار در چابهار در حال سرمایه‌گذاری است، گفت: برای توسعه این منطقه نیازمند توسعه پسکرانه‌های بندر شهید بهشتی و توسعه زیرساخت‌ها برای انجام ترانزیت از این منطقه هستیم.

وی با تاکید بر اینکه اگر بندر شهید بهشتی به را ه‌آهن متصل نباشد و جاده دو بانده یا آزادراه نداشته باشیم نمی‌توان از ظرفیت بندر شهید بهشتی استفاده کرد، گفت: توسعه زیرساخت‌هایی مانند ایجاد جاده دوبانده و راه آهن مکمل توسعه بندر شهید بهشتی هستند و باید همزمان نیز پروژه‌های توسعه‌ای به اجرا برسند تا بتوانیم از ظرفیت ترانزیت اسفتاده کنیم.

این نماینده مجلس با یبان اینکه ساخت فرودگاه چابهار در اولویت است، گفت:‌ متاسفانه در حال حاضر امکان حمل و نقل هوایی در چابهار وجود ندارد به رغم اینکه چابهار منطقه آزاد محسوب می‌شود.

وی با اشاره به موضوع اهمیت به محیط زیست چابهار گفت: تنها چیزی که در این منطقه به آن اهمیت نمی‌دهند بحث محیط زیست است به طوری که اخیرا شنیدیم مرجان‌هایی که چند سال پیش از سواحل چابهار جابجا شده‌اند در حال مرگ هستند و این سرمایه در حال از دست رفتن است.

وی همچنین درباره ایجاد منطقه محافظت شده از سرباز تا گوادر اظهار داشت: در زمان قبل از انقلاب دیده شده که یک تمساح از آنجا رد شد و به همین دلیل کل این منطقه را منطقه محافظت شده اعلام کردند در حالی که از این منطقه می‌توان به نفع مردم استفاده کرد.

کد N1919031

وبگردی