آفتاب

پرتره‌ نیمی از مردم ایران روی دیوار

پرتره‌ نیمی از مردم ایران روی دیوار

جمعه پیش رو به روال جمعه هر هفته شاهد افتتاح تعداد زیادی از نمایشگاه‌های هنری خواهیم بود. علاقه‌مندان می‌توانند به نظاره آثاری بنشینند که از پرتره نیمی از مردم ایران گرفته تا آرزوها و حس زندگی را دربرمی‌گیرند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هفته پیش رو با افتتاح چندین نمایشگاه هنری همراه است. چنانکه نمایشگاه نقاشی "نخستین جایزه نقاشی کار" از 5 مردادماه در گالری ابد افتتاح می‌شود و تا 12 مردادماه میزبان علاقه‌مندان است. در معرفی این نمایشگاه آمده‌ است: هویت مقوله‌ای پیچیده و چالش برانگیز است؛ در عین حال که نسبت هویت فردی با هویت اجتماعی در حوزه هنر چنان گسترده است که این امر را تقریبا تعریف ناپذیر می‌نماید. اما شاید بتوان به طور کلی چنین تعریف کرد که هویت همزمان با آغاز تامل و تفکر در خویشن، پیرامون نیارها، علائق، احساسات، اصالت و سابقه فرهنگی هر فرد شکل می‌گیرد. علاقه‌‌مندان می‌توانند از ساعت 16 تا 20 از این نمایشگاه بازدید کنند.

پرتره‌های نیمی از مردم ایران روی دیوار

نمایشگاه هشتمین دوره جایزه مستقل عکاسی «شید» با نمایش عکس پرتره‌های نیمی از مردم ایران روز جمعه (پنجم مرداد ماه) از ساعت ۱۶ تا ۲۱ در گالری شکوه افتتاح می‌شود و تا روز چهارشنبه (دهم مرداد ماه) ادامه خواهد داشت.

نمایشگاه عکس پرتره‌های نیمی از مردم ایران که آثار کوروش یزدانی را به نمایش می‌گذارد  و علاقه‌مندان می‌توانند به غیر از روز افتتاحیه، ساعت ۱۶ تا ۲۰ از این نمایشگاه دیدن کنند.

کوروش یزدانی مدرس عکاسی است و تاکنون موفق به دریافت جوایزی در سطح بین‌المللی در رشته عکاسی شده است.

"هر هنرمند یک صورت"

گروه هنری ژرف با مدیریت سحر امینی نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان "هر هنرمند یک صورت" را در گالری ایده برگزار می‌کند. در این نمایشگاه هر هنرمند ، با عمیق‌ترین لایه انسانی ( سیرت) به چالش کشیده شده است.

در توضیح این نمایشگاه آمده است: یک هنرمند صورت و سیرت را در هم می‌آمیزد، او سیرت را از درون صورت‌ها به تصویر می‌کشد. در هر نقش ظاهری ، نقش غایبی وجود دارد، که همچون نردبانی ، هنرمند و مخاطبش را به عرش، و حقیقت انسان ، می‌رساند. در هر صورتی ، چشمانی ، گویای سیرت اثر خواهد بود.

نمایشگاه گروهی نقاشی با موضوع هر هنرمند یک صورت جمعه 5 مردادماه از ساعت 5 تا 8 در گالری ایده افتتاح می‌شود. علاقه‌مندان به بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا چهارشنبه 10 مرداد همه ‌روزه به جز پنج‌شنبه‌ها از ساعت 10 الی 19 به گالری ایده واقع در میدان هفت تیر، خیابان قائم مقام، میدان شعاع، خیابان هجدهم، پلاک ۲۶ برگزار خواهد شد.

نمایشگاهی برای آرزوها

نمایشگاه گروهی تصویرسازی با عنوان "داستان بی پایان" مجموعه‌ای از آثار 56 هنرمند جوان است که توسط پژمان رحیمی زاده (مدرس و هنرمند تصویرگر معاصر) گردآوری شده است. هنرمندان این نمایشگاه در آثار خود، موضوعاتی همچون آرزو ،زندگی، مهربانی، امید، شهر، شعر، سفر و ...  را با نگاهی تمثیلی و روایی تصویر نموده‌اند. همچنین تنوع موضوعی و تکنیکی حول موضوعاتی مشترک از نکات برجسته این نمایشگاه است.

نرگس ابراهیمی، سعیده  احمدی، صدیقه  احمدی، نوشین افتخاری‌جم، زینب امینی، رعنا آذرمنش، ویدا آزمون، ندا بشرخواه، مریم تاروردی، اعظم ترشیزی، حدیث جزایری، بهناز جلدی، الهه جوانمرد، معصومه حاجی‌وند، فهیمه حسینی، عباس خانقلی، سحر دانشی، معظمه دهقانی، بهاره دیوانداری، عطیه رجبعلی، سحر رضایی، کوثر رضایی، تهمینه رنجبر‌سلیمانی، مهسا زعیم، مریم سیف، لیدا شریفی‌نیک، آرزو صادقی، گلی صفری، زهرا صفی‌آبادی، فرناز طالب، نرگس طهماسبی، سولماز عبدیان، ستوده عسگری، الهام عسگری، نسیبه عسگری، نسترن عنبری، نعیمه فاضلی، گیلدا فتاحی، غزل فتح اللهی، میثم فراهانی، فاطمه قاسمی، شیوا قاضی، آرزو کاظم، تینا محامی، ملیحه محمدیان، الناز محمدیان، فرزانه محمودی، میترا مختارپور، فرناز مزین، مستوره مصطفایی‌نژاد، گلنوش معینی، مریم ملکیان، سارا میاری، مریم نصیری، آیدا نوری و آیدا ویژه، هنرمندان حاضر در این نمایشگاه هستند.

نمایشگاه داستان بی پایان روز جمعه 5 مردادماه 1397 ساعت 16 تا 20 در نگارخانه لاله گشایش می یابد و برای بازدید تا 23 مرداد به جز ایام تعطیل از ساعت 9تا13 و 14تا 19 و روزهای پنجشنبه تا ساعت 13ادامه خواهد یافت.

انسان در قاب "سه تن"

نمایشگاه "سه تن" با آثاری از شقایق احمدیان، فرزاد شکاری و پریسا تقی‌پور تا 15 مرداد در گالری پروژه‌های آران برپاست. سوژه آثار سه هنرمند، انسان است و هر یک از آنها با دیدگاه و متریالی متفاوت به نمایش انسان از دو بعد فیزیکی و حسی پرداخته است. علاقه‌مندان می‌توانند به نشانی خیابان نوفل‌لوشاتو، کوچه لولاگر، پلاک 5، ورودی حیاط مراجعه کنند.

طراحی‌های عجیب و غریب

گالری سیحون تا 10 مرداد میزبان نمایشگاه طراحی مجتبی یدالهی است که فضایی آشفته و شلوغ از دنیایی خیالی تصویر کرده و شخصیت‌هایی را به نمایش گذاشته که موجوداتی عجیب و غریب هستند که از ترکیب انسان، حیوان، اسکلت و... به وجود آمده‌اند.

"گاوی زیر صنوبر"

نمایشگاه نقاشی جلال‌الدین مشمولی با عنوان "گاوی زیر صنوبر" که با کیوریتوری امیر رجایی و با همکاری مینا حسن‌زاده شکل گرفته از 5 مرداد در گالری اکنون اصفهان گشایش می‌یابد و تا 17 مرداد ادامه خواهد داشت. این نمایشگاه دربردارنده بیش از سی اثر از جدیدترین آثار این هنرمند جوان است که با الهام از طبیعت و محوریت یک موضوع خاص به تصویر کشیده شده و مجموعه گاوهای او یکی از پرطرفدارترین این مجموعه‌هاست، که در نمایشگاه حاضر نیز جدیدترین آثار مشمولی با سوژۀ گاو به نمایش گذاشته می‌شود.

کد N1918955

وبگردی