آفتاب
رییس هیات مدیره کانون عالی بازنشستگان:

اگر حرکت اعتراضی کارگران را نمی‌خواهید تفکیک وزارت تعاون، کارو رفاه را متوقف کنید

اگر حرکت اعتراضی کارگران را نمی‌خواهید تفکیک وزارت تعاون، کارو رفاه را متوقف کنید

علی اصغر بیات با انتقاد از تلاش‌ دولت برای تفکیک سازمان تامین اجتماعی از بدنه وزارت رفاه گفت: بد نیست اگر دولت پیش از تصمیم‌گیری به بدنه اجتماعی هم نگاهی بیندازد. عواقب این گونه مصوبات که بحران کارگری را دامن خواهد زد.

 علی اصغربیات‌ (رییس هیات مدیره کانون عالی بازنشستگان) با اشاره به تجمع اخیر بازنشستگان مقابل وزارت بهداشت و تامین اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: حدود یک هفته پیش برای حفظ منابع تامین‌اجتماعی همه تشکل‌ها در جلوی وزارت بهداشت و سازمان تامین اجتماعی جمع شدیم که چرا دولت نه بیست و هفتم از منابع بیمه‌شدگان را برای خزانه‌داری کل خواسته است.

بیات گفت: ما اعلام مخالفت کردیم و هنوز هم مخالفت می کنیم. هنوز یک هفته از این موضوع نگذشته است که متاسفانه دولت یک تصمیم عجولانه و بدون کارشناسی گرفته است. دولت بدون اینکه نظر کانون عالی بازنشستگان را که سه میلیون و دویست بازنشسته تحت پوشش خود دارد را بخواهد، این تصمیم را گرفته است.

وی ادامه داد: دولت طرحی با عنوان تفکیک وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی مصوب و به مجلس ارائه کرده است که به اعتقاد من سازمان تامین اجتماعی را با یک خطر جدی و بزرگ روبرو می‌کند. هیچکس دلیل تعجیل دولت را متوجه نمی‌شود.

رییس هیات مدیره کانون عالی بازنشستگان  با بیان اینکه دولت یک روز نه و بیست و هفتم از منابع ما را به تاراج می‌برد و روز دیگر به دنبال کل سازمان تامین اجتماعی است، بیان کرد: در جلسه‌ای که با اعضای هیات مدیره کانون عالی بازنشستگان برقرار شد همگان در یک چیز اتفاق نظر داشتند. دلیلی برای تعجیل دولت در این طرح تفکیک وجود ندارد. با توجه به اینکه سازمان تامین اجتماعی مربوط به کارگران است؛ دولت باید نظر شرکای اجتماعی خود را جلب کند.

بیات با اشاره به بحران بزرگ سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: امروز سازمان تامین اجتماعی حقوق بازنشستگان را با تاخیر پرداخت می‌کند. بیمه تکمیلی بازنشستگان هم با ۴ ماه تاخیر در حال پرداخت است. از سوی دیگر دولت ۱۵۰ هزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بدهی دارد. دولت با اقداماتش نشان داده است که هیچ فکری برای پرداخت بدهی خود به سازمان ندارد.

وی ادامه داد: دولت رایش را از این مردم و کارگران گرفته است. از دولت می‌خواهیم پیش از این تصمیم‌گیری‌ها نگاهی به بدنه‌اجتماعی خود بیاندازد.

این فعال کارگری در ادامه‌ خطاب به نمایندگان مجلس گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی مراقب لایحه تفکیک وزارت تعاون کار ورفاه باشند و خطای تصویب بند " و" تبصره ۷ بودجه ۹۷ را تکرار نکنند. مسئولان رده بالا و نمایندگان مجلس متوجه باشند عواقب این گونه مصوبات که بحران کارگری را دامن خواهد زد، متوجه آنها نیز خواهد بود.

وی تاکید کرد: باید به دولتی‌ها و مجلس‌نشینان اخطار داد که اگر حرکت اعتراضی کارگران را نمی‌خواهید و خوش ندارید پس اصرار بر اجرایی کردن لایحه تفکیک وزارت تعاون، کارو رفاه را متوقف کنید.

کد N1918921

وبگردی