آفتاب

تاکید بر فعال‌تر کردن کمیسیون مشترک اقتصادی میان تهران و جاکارتا

تاکید بر فعال‌تر کردن کمیسیون مشترک اقتصادی میان تهران و جاکارتا

معاون حقوقی رئیس جمهور، ایران و اندونزی را دو کشور بزرگ اسلامی با اشتراکات و ظرفیت‌های گسترده دانست و گفت: دو کشور از روابط ارزشمند و همه جانبه‌ای برخوردار هستند و می‌توان این روابط را هر چه بیشتر در راستای منافع دو ملت و کشورهای اسلامی گسترده‌تر کرد.

به گزارش ایلنا، لعیا جنیدی روز چهارشنبه در دیدار ایسما باتون رئیس هیأت اعزامی دیوان محاسبات اندونزی با اشاره به اهمیت دیدار و تبادل افکار بین هیأت‌های مختلف دو کشور بویژه در حوزه حقوقی و قضایی، ‌اظهار داشت: دیدار و گفتگو در سطوح مختلف می‌تواند در راستای تقویت و تحکیم هر چه بیشتر روابط ایران و اندونزی تأثیرگذار باشد و معاونت حقوقی ریاست جمهوری از اینگونه دیدارها، استقبال می‌کند و آمادگی دارد تجربیات خود را در حوزه‌های حقوقی و قضایی با طرف‌های اندونزیایی به مشارکت بگذارد.

معاون حقوقی رئیس جمهور با بیان اینکه ایران و اندونزی بخاطر برخورداری از جمعیت و منابع طبیعی فراوان، اثرگذاری بسیار زیادی در جهان دارند، گفت: دو کشور می‌توانند، همکاری‌های گسترده‌ای در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی، در راستای منافع ملت‌های خود برقرار کنند و در این راستا باید تلاش کنیم، قراردادها و معاهداتی که بین ایران و اندونزی منعقد شده هر چه زودتر در عمل اجرا و حمایت ها و مشوق های لازم را به اتباع و شرکت های دو کشور بدهند.

جنیدی با اشاره به همکاری‌های تهران و جاکارتا در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی، اظهار داشت: دو کشور در تمام عرصه‌ها و سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای مشارکت و هماهنگی‌های خوبی با یکدیگر دارند و با تقویت اینگونه همکاری‌های می‌توانند، اثرگذاری زیادی در مناسبات جهانی داشته باشند، و ملت های دو کشور از مواهب آن بهره مند شوند. از جمله دو کشور با فعال‌تر کردن کمیسیون مشترک اقتصادی می‌توانند قدم‌های مهمی در خصوص توسعه میدان نفتی و نیز تعرفه‌های ترجیحی بردارند.

خانم ایسما باتون رئیس هیأت اعزامی دیوان محاسبات اندونزی هم در این دیدار گزارشی از ساختار دیوان محاسبات در کشورش ارائه کرد و گفت: اندونزی مصمم است در همه عرصه‌ها، روابط و همکاری‌های نزدیکی با جمهوری اسلامی ایران برقرار کرده و از تجربیات یکدیگر برای بهبود هر چه بیشتر شرایط خود استفاده کند.

وی خاطرنشان کرد: همکاری‌های حقوقی بین ایران و اندونزی در سطح بسیار خوبی قرار دارد و با دیدار و تبادل افکار قصد داریم، سطح این همکاری‌ها را هر چه بیشتر افزایش دهیم و بی‌تردید تقویت همکاری‌ها در این حوزه می‌تواند روابط بین سایر حوزه‌ها بویژه فعالیت تجار و بازرگانان را تسهیل کند.

در این دیدار علاوه بر بحث‌های تخصصی، در زمینه ساختار اداری دیوان محاسبات اندونزی و ساختار شبه قضایی دیوان محاسبات ایران انجام شد.

کد N1918843

وبگردی