آفتاب

توضیح لاریجانی درباره انتخابات ریاست کمیسیون اصل ۹۰ با یک کاندیدا

توضیح لاریجانی درباره انتخابات ریاست کمیسیون اصل ۹۰ با یک کاندیدا

رئیس مجلس درباره انتخابات ریاست کمیسیون اصل ۹۰ با یک کاندیدا توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، در رسیدگی به انتخابات رئیس کمیسیون اصل نود علی لاریجانی توضیحاتی را ارائه داد.

رئیس مجلس گفت: ما درباره انتخابات رئیس کمیسیون اصل نود دو جلسه در هیئت رئیسه تشکیل دادیم و بحث و بررسی کردیم. در قانون آیین‌نامه می‌گوید رئیس کمیسیون با پیشنهاد هیئت رئیسه و با رای مجلس به مدت یک سال انتخاب می‌شود و نقش آرا در ماده ۱۲۱ در بنده هـ ذکر شده که اکثریت مطلق مجلس را اشاره کرده است.

لاریجانی تصریح کرد: در بند ۱۶ این ماده به کلمات تصویب و موافقت مجلس اشاره شده که باید به عنوان اکثریت مطلق در صحن رای بیاورد و این مورد هم جزو موارد بند ۱۶ به حساب می‌آید.

لاریجانی افزود: به عنوان رئیس کمیسیون اصل نود همانند قبل یک نفر برای انتخابات معرفی می‌شود و پس از آن به رای نمایندگان نیاز دارد.

وی با بیان اینکه هیئت رئیسه پیشنهادی در جهت معرفی دو نفر برای انتخابات ریاست کمیسیون اصل نود داشته است، گفت: هم اکنون رای بر این شد که یک نفر معرفی شود که آن یک نفر رای نصف بعلاوه یک می‌خواهد. هر چند که در دوره‌های قبلی دو نفر معرفی می‌شد.

رئیس قوه قانونگذاری ابراز داشت: در هیئت رئیسه سه نظر در این مورد مطرح بود که هر سه مورد بررسی شد اما هیچ کدام رای نیاورد به جز آنکه تنها یک نفر به عنوان رئیس کمیسیون اصل نود معرفی شود و آن سناریو که دو نفر معرفی شوند رای کافی کسب نکرد و حال اگر رای نصف به علاوه یک کسب نشد باید شخص دیگری معرفی شود.

به گزارش ایلنا، داود محمدی نماینده مردم قزوین به عنوان رئیس کمیسیون اصل نود معرفی شده که نیاز به رای بیش از نصف نمایندگان دارد.

کد N1918387

وبگردی