آفتاب

بعد از مهلت اسفندماه دفترچه‌های کاغدی از پروسه درمانی کشور خارج می‌شود

بعد از مهلت اسفندماه دفترچه‌های کاغدی از پروسه درمانی کشور خارج می‌شود

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس گفت: خوشبختانه ارز مورد نیاز خرید دارو برای شرایط تحریم ها از سوی دولت مهیا شده است

حیدر علی عابدی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، در خصوص جلسه امروز کمیسیون بهداشت و درمان گفـت: جلسه خوبی با حضور وزیر بهداشت و معاونان ایشان داشتیم و مباحث مهمی نیز مطرح شد.

وی افزود: مشکلات داروخانه‌داران را که روز یکشنبه در کمیسیون مطرح شده بود به وزیر اعلام کردیم و مقرر شد در این خصوص جلسات منظمی فیمابین این وزارت‌خانه و کمیسیون برگزار شود همچنین تمهیداتی را عنوان کردیم برای پرداخت بدهی وزارت بهداشت به داروخانه‌ها که از جمله مهمترین مطالبات این صنف است. 

عابدی در خصوص مباحث مطرح شده در رابطه با موضوع الکترونیکی شدن پرونده بیمه‌ها نیز گفت: خوشبختانه مقرر شد در دو مرحله کلیه افراد مراجعه‌کننده به شبکه‌های بهداشت و درمان صاحب پرونده الکترونیک شوند.

وی عنوان کرد: این مهلت تا اسفند ماه خواهد بود و بعد از این زمان دفترچه‌های کاغدی به صورت کامل از پروسه درمانی کشور خارج می‌شوند.

عابدی با اشاره به اهمیت این موضوع گفت: این اقدام موجب خواهد شد سوءاستفاده از دفترچه‌های پزشکی متوقف شده و توزیع عادلانه دارو و امکانات پزشکی صورت بگیرد. 

سخنگوی کمیسیون بهداشت گفت: از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه اعلام این موضوع از سوی وزیر بود که خوشبختانه ارز مورد نیاز خرید دارو و انبار آن برای شرایط بحرانی و تحریم‌ها در اختیار وزارت خانه قرار گرفته و ان شاءالله مشکلی در این خصوص نخواهیم داشت. 

 

کد N1918170

وبگردی