آفتاب

عزم جدی سازمان ثبت اسناد بر پیگیری مسائل مربوط به موقوفات

عزم جدی سازمان ثبت اسناد بر پیگیری مسائل مربوط به موقوفات

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بر لزوم رفع موانع صدور اسناد وقفی تاکید کرد و گفت: بر پیگیری مسائلی که مربوط به موقوفات است، مصمم هستیم.

به گزارش ایلنا، احمد تویسرکانی در نشست معاونین و مدیران کل ستاد سازمان اوقاف و امور خیریه با مدیران کل استانهای این سازمان که صبح امروز در محل این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: در این برهه حساس که تمامی دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی در راستای سلب اعتماد مردم از نظام هستند باید براساس منویات مقام معظم رهبری بر توانمندیها و ظرفیت‌های داخلی تکیه کنیم.

وی با اشاره به اینکه اراضی و املاک بخش عمده و سرمایه مهم کشور هستند، اظهار کرد: قطعا مدیریت این بخش یعنی صدور و اخذ اسناد مالکیت رقبات وقفی، مستلزم نظم و انظباط و کار جهادی است.

تویسرکانی تثبیت مالکیت اراضی و املاک را راهکار بسیار مهمی برای مدیریت بخشهای مختلف کشور دانست و افزود: اگر توجه ویژه‌ای به نظم و انظباط مرتبط با اراضی و املاک موقوفه در کشور شود، کار بسیار مهم و اساسی انجام می‌گیرد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه اهتمام جدی سازمان اوقاف به ثبت رسمی اسناد موقوفه قابل تحسین است، تاکید کرد: اکنون نیازمند اقدامات جدی در ثبت رسمی اسناد، مخصوصا موقوفات هستیم.

ضرورت اجباری کردن ثبت رسمی اسناد

تویسرکانی با اشاره به اینکه نیازمند اجباری کردن ثبت رسمی اسناد در کشور هستیم، گفت: در زمینه ثبت اراضی و املاک باید به این نتیجه برسیم که این موضوع در کشور یک ضرورت است.

وی بر لزوم رفع موانع صدور اسناد وقفی تاکید کرد، ادامه داد: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده کند تا تمامی موقوفات سنددار شوند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به اینکه این موانع برای من کاملا روشن و واضح نیست، تصریح کرد: همکاران دو سازمان یعنی سازمان اوقاف و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور باید این موانع را حتی در ادارات کل استانها احصاء کنند و برای از بین بردن این موانع اقدام کنند.

موقوفات از نخستین لایه‌های اطلاعاتی کاداستر

تویسرکانی تاکید کرد: در سیستم کاداستر یکی از نخستین لایه‌های اطلاعاتی که می‌تواند ترسیم شود، موقوفات هستند که برای برنامه‌ریزی‌های کلان در کشور نیازمند این اطلاعات هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در ابطال اسناد و مشخص شدن کامل وقفیت باید بستری ایجاد شود تا حقی از مردم تضییع نشود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: ادارات اوقاف در خصوص مستندات مالکیت موقوفات خودشان را مجهز کنند و برای ثبیت اسناد وقفی آن را به ادارات ثبت اسناد و املاک ارائه دهند.

تویسرکانی تاکید کرد: بر پیگیری مسائلی که مربوط به موقوفات است، مصمم هستیم و باید به سمتی برویم که مخصوصا در استان‌ها با شفافیت بیشتری فعالیت‌ها را پیش ببریم.

بر اساس این گزارش به پاس زحمات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در راستای ثبیت مالکیت موقوفات لوح سپاسی توسط حجت‌الاسلام محمدی؛ نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف به احمد تویسرکانی؛ رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اهداء شد.

کد N1918080

وبگردی