آفتاب
مهدی پاشایی در گفتگو با مهر:

«سس توت فرنگی» رازها را برملا می‌کند/ تئاتری‌ها در کنار تصویری‌ها

«سس توت فرنگی» رازها را برملا می‌کند/ تئاتری‌ها در کنار تصویری‌ها

کارگردان «سس توت فرنگی» عنوان کرد در این نمایش از بازیگران تئاتر آشنا به تصویر و بازیگران تصویری آشنا به تئاتر دعوت به همکاری شده است.

مهدی پاشایی کارگردان «سس توت فرنگی» در گفتگو با مهر با اعلام اینکه این نمایش نوشته سپیده فلاح فرد است و از اول مردادماه اجرای خود را در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر آغاز می کند، توضیح داد: نمایش درباره رابطه های پنهانی زوج ها و برملا شدن این رازها است. «سس توت فرنگی» درباره جمع شدن چند دوست در باغی است که قرار است کوبیده و ساخته شود و هرکدام از این دوست ها به نوعی در این باغ سهیم هستند به همین جهت برای آخرین بار در این مکان دور هم جمع شده اند. همین مساله باعث عیان شدن رابطه های پنهانی از گذشته تا حال می شود و اتفاقاتی را به یادشان می آورد.

پاشایی افزود: این اثر نمایشی به معضلی اجتماعی می پردازد که گریبان جامعه ما را گرفته است. داستان نمایش رئالیستی است اما در شیوه اجرایی به صورت مینیمال عمل کرده ایم. صحنه به ۲ بخش تقسیم می شود که یک بخش یک میز ناهارخوری است که تبدیل به میز شام آخر این دوستان می شود و بخش دیگر چارچوبی است که با نور ساخته شده و تمام اتفاقات نمایش در آنجا رخ می دهد.

به گفته وی، در طراحی صحنه نیز از نماد و المان برای بازسازی باغ استفاده شده است.

وی در پایان درباره انتخاب بازیگران بیان کرد: سمیرا حسن پور، سحر صباغ سرشت، علیرضا مهران، مهدی زمین پرداز، سهیل برخورداری، پرستو علیزاده و منصور عربی بازیگران نمایش هستند که ترکیبی از بازیگران تئاتر و تصویر را تشکیل می دهند. از آنجا که فضای نمایش به صورت قاب بندی شده و مینیمال طراحی شده است در انتخاب بازیگران تلاش کردیم از بازیگران تئاتری که با تصویر آشنا هستند و بازیگران تصویری که تئاتر را می شناسند، استفاده کنیم به این ترتیب بازیگران مرد از میان هنرمندان تئاتری انتخاب شده اند و بازیگران زن برعکس از میان هنرمندان تصویری، تا بازی ها یکدست شود و کمتر به سمت بازی های اغراق شده برویم.

«سس توت فرنگی» از روز اول مرداد ماه ساعت ۱۹ با مدت زمان ۵۵ دقیقه در تالار قشقایی به صحنه می‌رود.

کد N1917597

وبگردی