آفتاب

برگزاری پانزدهمین نشست کمیته ملی پیشگیری ومبارزه با مشروبات الکلی

برگزاری پانزدهمین نشست کمیته ملی پیشگیری ومبارزه با مشروبات الکلی

پانزدهمین نشست کمیته ملی پیشگیری و مبارزه با مشروبات الکلی با حضور رئیس سازمان امور اجتماعی و با شرکت نمایندگان دستگاه‌های عضو این کمیته در محل وزارت کشور برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، رضا محبوبی معاون سازمان امور اجتماعی در این نشست گفت: از اوایل دهه ۹۰ به دلیل اخبار و آمار منتشره درباره مصرف مشروبات الکلی در کشور، دغدغه ای ایجاد شد که شورای اجتماعی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و سایر نهادهای مرتبط سندی را در این خصوص تنظیم کردند که در سال ۹۲ این سند به تصویب رسید.

وی افزود: سالهای بعد شیوه نامه استقرار این سند به دستگاهها ارسال و درخواست شد تا برنامه های عملیاتی خود در این راستا ارائه کنند.

محبوبی تاکید کرد: مرجع ملی هماهنگی و برنامه ریزی در خصوص موضوع مصرف الکل در کشور برعهده کمیته ملی پیشگیری و مبارزه با مشروبات الکلی است که شیوه نامه ها، برنامه ها و بازدیدها از سوی این کمیته انجام می شود.

وی با اشاره به وقفه یک ساله در تشکیل جلسات این کمیته افزود: در این بازه زمانی، دبیرخانه کمیته درحال تنظیم سند و شیوه نامه جدید بود که به نتایج خوبی رسیده است. همچنین ۱۲ جلسه شورای مراقبت از سند در این یکسال توسط کمیته برگزار شده است.

همچنین رستم وندی رئیس سازمان امور اجتماعی کشور در این جلسه خاطرنشان کرد: تشکیل مستمر این جلسات با فاصله زمانی کمتر می تواند به هماهنگی و ارزیابی بهتر دستگاهها در خصوص  پیشگیری و مبارزه با مشروبات الکلی در جامعه کمک کند.

دکتر رستم وندی ادامه داد: تبیین وضعیت موجود و شاخص گذاری دقیق علمی از جمله کارهای مهم کمیته ملی پیشگیری و مبارزه با مشروبات الکلی است.

در این جلسه نمایندگان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی؛ پلیس اطلاعات و امنیت عمومی ناجا و سازمان تبلیغات اسلامی به تشریح اقدامات خود در خصوص برنامه های عملیاتی اجرا شده در راستای سند ملی پرداختند.

همچنین گزارش ارزیابی ۵ساله اجرای سند ملی پیشگیری، مقابله، درمان و کاهش مصرف مشروبات الکلی ارائه شد و در ادامه بسته خدماتی بازتوانی برابر وظایف پیش بینی شده در سند جدید ملی پیشگیری، مقابله و درمان و کاهش آسیب و بازتوانی مصرف الکل نیز در این جلسه مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

کد N1917504

وبگردی